ایران پذیرای حدود ۵ میلیون مهاجر افغانستانی

پنج شنبه 2 تیر 1401 - 11:20:0
ایران پذیرای حدود ۵ میلیون مهاجر افغانستانی

تهران - الکوثر : رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران به کنفرانس بین المللی مهاجرت تاکید کرد : ایران پذیرای حدود ۵ میلیون مهاجر افغانستانی است و در این شرایط حمایت های بین المللی با توجه به تحریم‌های متعدد اعمال شده علیه ایران ، ضروری است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مجتبی رضاخواه رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران  به کنفرانس بین المللی مهاجرت  در استانبول ترکیه گفت :  در این شرایط سخت که به طور سخاوتمندانه از 5 میلیون مهاجر افغانی پذیرایی می‌کنیم، ایران نباید تنها گذاشته شود.

رضاخواه  افزود : در غیر اینصورت مهاجران افغانستانی به کشورهای دیگر خواهند رفت و عوارض این موضوع به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد.

رئیس هیات پارلمانی اعزامی ایران همچنین گفت : برخورداری از طرح جدید نظام سلامت در ایران و درمان رایگان پناه‏جویان و مهاجران، حق دسترسی به مسکن و تسهیلات و حق تحصیل را می‌توان از شاخص‌ترین اقدامات  ایران  در قوانین مرتبط با مهاجران دانست.

"رضاخواه " تصریح کرد: تشدید اخیر تحریم‏‌های آمریکا  بر روند میزبانی پناهندگان و مهاجران در  ایران  تأثیرگذار بوده است و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در این زمینه از کمبود بودجه برای نقش حمایتی خود در ایران همواره در رنج بوده است.

جمهوری اسلامی ایران، در ماههای اخیر خدمات و امکانات گسترده ای را در اختیار مهاجران افغانستانی در ایران گذاشته است. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 2 تیر 1401 - 9:32:41

دسته بندی :