امیرعبداللهیان : جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقتدرانه می‌ایستد

یک شنبه 22 خرداد 1401 - 17:22:0
امیرعبداللهیان : جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقتدرانه می‌ایستد

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگاه طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای زیاده خواهی کرد، از ابزارها و اقتدار کشور استفاده می شود تا طرف مقابل بداند که منافع و آسایش ملت ایران در اولویت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران  در برابر رفتار مبتنی بر منطق طرف مقابل، در چارچوب منطقی، ابتکارها و ایده هایش را ارائه داده و به آن عمل کرده است.
وزیر امورخارجه ایران در این حال ابراز امیدواری کرد: مجموعه اقداماتی که برای بازگرداندن همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای موسوم به برجام انجام می شود، اقتدار جمهوری اسلامی، مطالبات و انتظارات مردم و نحوه پیگیری آنها حفظ شود.

پس از آنکه «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران توضیحاتی ارائه نکرده است که از نظر فنی در رابطه با یافته‌های آژانس در سه مکان اعلام نشده در ایران معتبر باشد، آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه و عنوان کردند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده ایران، به شدت مایه نگرانی است.

این قطعنامه چهارشنبه گذشته به‌رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.
این اولین بار نیست که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود همکاری‌های همه جانبه ایران و بازرسی‌های همه جانبه این نهاد از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، ادعاهایی ضد این برنامه مطرح کرده است.
پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی ایران از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.
سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است اما متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 خرداد 1401 - 17:8:21