قالیباف : حمایت از فلسطین و قدس، اولویت ایران است

پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 13:45:57
قالیباف : حمایت از فلسطین و قدس، اولویت ایران است

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: حمایت از فلسطین و قدس، جزو اولویت های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه و در آستانه روز جهانی قدس، در دیدار «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با تاکید بر اینکه خون شهدا ضامن پیروزی است، افزود: بحث فلسطین و قدس در ایران اسلامی ریشه بسیار عمیقی دارد.
قالیباف تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدس را پاره تن اسلام و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانستند و با هوشمندی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند تا موضوع قدس و فلسطین بین همه مسلمانان جهان و همچنین همه آزادیخواهان زنده بماند.
رئیس قوه مقننه ایران همچنین با اشاره به اقداماتی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای عادی سازی روابط با این رژیم توسط برخی دولت های منطقه انجام می دهند، گفت: امت اسلامی، گروه های مقاومت و جهان اسلام باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا ببرند و انسجام گروه های فلسطینی قطعاً در موفقیت و پیروزی بسیار موثر است.
عضو ارشد حماس نیز گفت:صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا مسجدالاقصی را از ساکنان اصلی تخلیه و اشغالگران صهیونیست را جایگزین کنند و حضور خود را در قدس پررنگ کنند، اما به کمک مردم و مدافعان حرم و گروه‌های مقاومت، قدس و مسجدالاقصی به عنوان نماد و محور مقاومت باقی خواهد ماند.
خلیل الحیه با یادآوری رشادت‌های شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با صهیونیست‌های اشغالگر تصریح کرد: در نتیجه این رشادت‌ها، شرایط گروه‌های مقاومت بهتر شد و به همان اندازه که رژیم اشغالگر قدس سعی در عادی سازی روابط دارد، مردم فلسطین و محور مقاومت قوی تر و همبستگی آنها بیشتر شده است.
هیات عالی رتبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته وارد تهران شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 13:45:46