امیرعبداللهیان در مسکو : جنگ را در هر نقطه‌ای از جهان محکوم می‌کنیم

سه شنبه 24 اسفند 1400 - 14:8:10
امیرعبداللهیان در مسکو : جنگ را در هر نقطه‌ای از جهان محکوم می‌کنیم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو با بیان این‌که ایران جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و هر نقطه‌ای دیگری از جهان را به صراحت محکوم می‌کند، بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز سه شنبه در صدر هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود وارد مسکو شد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به روسیه،با اشاره به اینکه تحولات اوکراین وضعیت جدیدی است که در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است تصریح کرد: ما به صراحت جنگ را محکوم می‌کنیم چه در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان؛ ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم، اعمال تحریم‌های یکجانبه ضد کشورها و ملت‌‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه 24 فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد.

درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد بیستمین روز شده است.

امیر عبداللهیان در ادامه پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را از دیگر اهداف سفر خود به مسکو خواند و افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و همچنین با سایر طرف‌های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم، ممکن است از طرف روسیه با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: امیدوار هستیم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار بگیرد،به این نتیجه و جمع بندی روشن برسیم.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که از هشتم فوریه آغاز شد، روز جمعه برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

این مذاکرات به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 اسفند 1400 - 14:2:9