امیرعبداللهیان : رسیدن به توافق در وین، نگاه واقع بینانه طرفهای غربی را می طلبد

پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:5:0
 امیرعبداللهیان : رسیدن به توافق در وین، نگاه واقع بینانه طرفهای غربی را می طلبد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران رسیدن به توافق در مذاکرات رفع تحریم ها را نیازمند تصمیم سیاسی و نگاه واقع بینانه طرف های غربی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، با اشاره به پیشرفت های حاصله در مذاکرات وین، بر اهمیت برخی مسائل باقیمانده و ضرورت حفظ منافع ملی ایران، از جمله در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان گفت، ایران تاکنون ابتکارات زیادی برای حل و فصل موضوعات به خرج داده است و اکنون رسیدن به توافق، تصمیم سیاسی و نگاه واقع بینانه طرف های غربی را می طلبد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به روابط تهران و پکن در موضوعات مختلف و همچنین ابلاغ سلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به همتای خود شی جین پینگ تصریح کرد، رئیس جمهوری ایران دستورات مقتضی را درخصوص مذاکرات فنی مربوط به اجرای برنامه جامع ۲۵ ساله صادر کرده است.

امیرعبداللهیان افزود، اکنون ضرورت دارد با جدیت و سرعت در راستای اجرایی شدن برنامه همکاریهای جامع ایران و چین اقدام کنیم.  

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به برنامه همکاری های جامع تهران و پکن، بر ضرورت گفتگو و مشورت نمایندگان ایران و چین برای پیگری این برنامه مهم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین ارتباط نزدیک دو طرف در مذاکرات وین را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: چین مطالبات منطقی طرف ایرانی را درک کرده و از آنها حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حفظ روند رو به جلو و تعامل طرفهای مذاکره بتوان در وین به توافق دست یافت.  

تحولات اوکراین و نیز ابراز امیدواری طرفین برای برگزاری موفق سومین اجلاس همسایگان افغانستان در پکن، بخش دیگری از گفتگوی دو وزیر خارجه ایران و چین بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:4:39