شمخانی : اقدامات خوبی برای بی اثر کردن تحریم‌ها انجام شده است

چهار شنبه 11 اسفند 1400 - 13:49:3
شمخانی : اقدامات خوبی برای بی اثر کردن تحریم‌ها انجام شده است

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی را در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها، تمرکز بر ایجاد سازوکار‌های بی‌اثر کردن ابزار تحریم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز(چهارشنبه) در جلسه ویژه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حل سریع چند موضوع باقی مانده در مذاکرات وین که هنوز پیرامون آن توافقی حاصل نشده است اظهارداشت، تجربیات تلخ ناشی از بدعهدی آمریکا و بی‌عملی اروپا، تامین الزامات شکل‌گیری توافقی قابل اتکاء، متوازن و پایدار را اجتناب‌ناپذیر کرده است. 

شمخانی افزود، راهبرد اصلی ایران در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها، تمرکز بر ایجاد سازوکار‌های بی‌اثر کردن ابزار تحریم است و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران حاضر در این جلسه نیز با اشاره به عبور کشور از گلوگاه‌هایی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه در اقتصاد کشور و معیشت مردم ایجاد شده بود، بر تداوم تلاش موثر تیم مذاکره‌کننده ایران به منظور استیفای حقوق از دست رفته ملت در توافق‌نامه برجام تا حصول نتیجه تاکید کردند.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، پس از یک دوره تنفس کوتاه برای تصمیم‌گیری ها سیاسی، از هشتم فوریه 2022 از سرگرفته شده است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای رفع تحریم ها و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران،  به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 11 اسفند 1400 - 13:48:55