امیرعبداللهیان : دیدار رئیس جمهور با امیر قطر زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران - دوحه است

سه شنبه 3 اسفند 1400 - 18:32:55
امیرعبداللهیان : دیدار رئیس جمهور با امیر قطر زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران - دوحه است

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با وزیر خارجه قطر تاکید کرد: دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران - دوحه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران، که به همراه سید ابراهیم رئیسی  رئیس جمهور اسلامی ایران در قطر به سر می‌برد، امروز( سه شنبه )  در دیدار با  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی  وزیر امور خارجه قطر، آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و موضوعات مربوط به ایرانیان مقیم قطر را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با قدردانی از حسن ضیافت دولت قطر در زمینه میزبانی از سفر رئیس جمهور و هیات همراه و همچنین برگزاری موفق نشست سران اوپک گازی، به ظرفیت‌های موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری اشاره کرد و سفر  " سید ابراهیم رئیسی "  به قطر و دیدار و گفت‌وگوهای مهم انجام شده با امیر قطر را زمینه ساز تحرک بخشی به روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه قطر،  نیز در این دیدار اهمیت تبادل نظر رئیس جمهور اسلامی ایران  و امیر قطر را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت اجرای تصمیمات مقام های عالیه دو کشور تصریح کرد.

 وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر،  در این دیدار همچنین موضوعات و تحولات مهم مرتبط با گفت وگوهای وین و همچنین موضوعات منطقه ای از جمله مسائل مربوط به افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 18:32:32