توئیت امیر قطر درباره دیدار با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران

سه شنبه 3 اسفند 1400 - 14:52:45
توئیت امیر قطر درباره دیدار با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران

تهران - الکوثر : امیر قطر در پیامی توئیتری به سفر رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به دوحه پرداخت و نوشت، در خصوص هم‌افزایی میان دو کشور با رئیس جمهوری ایران بحث و تبادل نظر کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به دعوت رسمی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»  امیر قطر برای مذاکره دو جانبه و شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز یا اوپک گازی به دوحه سفر کرد.  

در دیدار رئیسی  با امیر قطر،  14 سند همکاری میان ایران و قطر در زمینه هواپیمایی، تجاری، کشتی‌رانی، رادیو تلویزیون، سیاست خارجی (لغو روادید)، برق ، استاندارد و فرهنگی و آموزشی امضا شد. 

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در این پیام توئیتری نوشت: «من با سیدابراهیم رئیسی که از استقبال او خرسند گشتم، هم‌افزایی میان قطر و ایران را به عنوان کشوری که با آن روابط تاریخی، مبتنی بر اصل حس‌همجواری و تحقق منافع مشترک داریم، مورد بررسی قرار دادم.

امیر قطر افرود، ما علاوه بر مهم‌ترین تحولات منطقه و جهان، راه‌های حفظ امنیت منطقه و ثبات آن را مورد بحث قرار دادیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دوحه سفر کرده است، امروز در ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت و سخنرانی می‌کند.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز یا همان اوپک گازی اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۰ در تهران تاسیس شد؛ این مجمع متشکل از ۱۱ کشور الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا است که از جمله بزرگترین کشورهای صادرکننده گاز در جهان هستند؛ همچنین کشورهای مالزی، نروژ، عراق، پرو، جمهوری آذربایجان و امارات به عنوان اعضای ناظر در این مجمع حضور دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 14:51:48

دسته بندی :