تاکید رئیسی بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و قطر

سه شنبه 3 اسفند 1400 - 11:36:36
تاکید رئیسی بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و قطر

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با ایرانیان مقیم قطر تاکید کرد : اراده‌ ای جدی برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و قطر وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران  شامگاه دوشنبه در دیدار ایرانیان مقیم قطر با بیان اینکه ارتباطات مردم کشورهای منطقه ریشه در اعتقادات، باورها و فرهنگ مشترک آنها دارد، گفت: تمدن و مدنیتی که به نام دین در این منطقه رقم خورده، ثروتی عظیمی است که همواره باید برای تقویت آن کوشید و اجازه نداد در عصر ارتباطات دیجیتالی مورد هجوم و بی‌توجهی قرار گیرد. 
رئیس جمهور افزود : ایرانیان خارج از کشور نیز مانند ایرانیان داخل کشور دارای حقوقی هستند و دولت نسبت به آنها هم تکالیف و وظایفی دارد.  
رئیسی همچنین گفت : باید زمینه حضور و فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در داخل مرزهای ایران بیش از پیش تسهیل شود.  
رئیس جمهوری ایران همچنین گفت :  تولیدات ایرانی در منطقه مورد توجه بوده و از استاندارد قابل قبول و قابل رقابتی با کشورهای مدعی برخوردار هستند. 


رئیسی خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران باوجود اراده دشمنان در عرصه‌های مختلف و از جمله در عرصه‌هایی که تحت شدید ترین تحریم‌ها و فشارها بود، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.  
رئیس جمهوری ایران  تصریح کرد : همین پیشرفت‌ها باعث شده تا امروز مقامات آمریکا رسما اعتراف کنند که سیاست فشار حداکثری در برابر مقاومت حداکثری ملت ایران شکست مفتضحانه‌ای خورده است.  
رئیسی  با بیان اینکه دولت سیزدهم ظرفیت‌های فراوان همکاری با همسایگان را محور توسعه روابط خارجی خود قرار داده است، افزود:  در نتیجه تقویت ارتباطات با همسایگان حجم صادرات و مبادلات تجاری با بعضی کشورها تا سه برابر رشد کرده است.  
رئیس جمهوری ایران، با دعوت رسمی امیر قطر برای شرکت در اجلاس " اوپک گازی" روز دوشنبه به دوحه رفت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 11:36:27