رئیسی: ایران همواره در کنار کشورهای مستقل ایستاده است

دو شنبه 2 اسفند 1400 - 15:14:1
رئیسی: ایران همواره در کنار کشورهای مستقل ایستاده است

تهران- الکوثر: رئیس جمهور در نشست خبری با امیر قطر، گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که همواره در کنار کشورهای مستقل و آزاده خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست خبری با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، اظهار داشت:بنده با دو هدف در قطر حضور پیدا کرده ام که یکی از این موارد ارتقا سطع مناسبات دو کشور و دومین مورد شرکت در نشست گازی قطر است که برگزار می شود.

وی ادامه داد: در دیدار با امیر قطر هر دو کشور خواستار ارتقا روابط و تعمیق و توسعه آن در همه زمینه ها است.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که همواره در کنار کشورهای مستقل و آزاده خواهد ایستاد.
رئیسی با بیان اینکه به دنبال تحول در روابط منطقه‌ای هستیم، افزود: سطح همکاری کشورهای منطقه متناسب با ظرفیت‌های عظیم موجود نیست.ما به‌دنبال تحول در روابط منطقه‌ای درجهت هم‌گرایی و تعامل هستیم. 

رئیس جمهور تصریح کرد آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم های اصلی ثابت کند.
وی تاکید کرد  برای رسیدن به توافق داشتن تضامین برای مذاکرات و مسائل هسته‌ای ضروری است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی فاتح دو میدان جنگ با تروریسم و کارزار فشار حداکثری اقتصادی بوده است از این رو آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم های اصلی به اثبات برساند.

رئیس جمهور گفت: برای رسیدن به توافق و تامین منافع ملت ایران به خصوص لغو تحریم ها تضمین معتبر و بسته شدن پرونده های ادعاهای سیاسی ضروری است.

رئیسی افزود: اکنون واضح است منطقه ما وارد مرحله جدیدی شده است بعد از چند دهه حضور متجاوزانه و اشغالگرایان نیروهای سلطه گر اکنون منطقه درحال بازگشتن به دست ملت های منطقه است و این پیروزی نیست مگر با مقاومت ملت ها.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه باید با رایزنی ها و گفتگو های بیشتر مدیریت بحران ها و حل و فصل مسائل را درون منطقه ای پیگیری و عملیاتی کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: سه درس مهم تحولات چند دهه این است که تجاوزگری محکوم به شکست است دومین نکته این است که مقاومت جواب می دهد و سومین مورد این است که هیچ کدام از مسائل منطقه راه حل نظامی ندارد.

رئیسی بیان داشت: ما همچنین در مورد مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریست، وضعیت افغانستان، قاچاق مواد مخدر نیز تبادل نظر کرده و توافق داریم که مبارزه با تروریسم و اشکال مختلف آن یکی از اولویت های ما هست توانمندی های ایران در مبارزه موفق با تروریست  در سوریه و عراق قدرت امنیت ساز نه تنها برای منطقه بلکه برای جهان محسوب می شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه باید به مردم و همه گروه های قومی و سیاسی افغانستان کمک کنند که یک حکومت فراگیر مردمی در افغانستان مستقر شود در غیر این صورت ناامنی به این کشور مظلوم باز خواهد گشت. 

رئیسی افزود: همچنین ما درباره ملت مظلوم یمن صحبت هایی کردیم. رفع حصر از این ملت مظلوم یک الزام بشر دوستانه است و تنها راه حل بحران یمن توقف تجاوز و گفتگو های یمنی-یمنی است 

رئیس جمهور تاکید کرد: همانطور که در روز تحلیف اعلام کردم، دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه علی‌الخصوص همسایگان در راستای منافع متقابل ملت‌ها و تعامل حداکثری دراز می‌کنم. بار دیگر لازم می‌دانم از میهمان‌نوازی امیر محترم قطر و دولت قطر تقدیر و تشکر کنم.

رئیسی در پایان بیان داشت: امید آن دارم که این گفتگوها به ثمر بنشیند و نشست فردا که به عنوان مجمع کشورهای صادرکننده گاز است، منشأ آثار و برکاتی برای این کشورها باشد.


درهمین ارتباط : امضای اسناد همکاری میان ایران و قطر


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 2 اسفند 1400 - 15:13:49