دیدگاه رهبری ؛ انرژی هسته‌ای درخدمت پیشرفت علمی ایران

جمعه 29 بهمن 1400 - 12:27:57
دیدگاه رهبری ؛ انرژی هسته‌ای درخدمت پیشرفت علمی ایران

تهران - الکوثر : رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، دنیا روز به روز به انرژی هسته‌ای وابسته‌تر می‌شود و ایران نیز به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نیاز مبرم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رو پنجشنبه در دیدار تصویری مردم تبریز به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن 1356 تصریح کردند، علت تکیه جبهه دشمن بر روی مسئله هسته‌ای ایران و اِعمال تحریم‌های ظالمانه با وجود اطلاع آنها از استفاده صلح‌آمیز ما و بیان حرف‌های مهمل مانند فاصله نزدیک ایران تا سلاح اتمی، جلوگیری از پیشرفت علمی برای رفع نیاز آینده ایران است. 
برنامه‌ هسته‌ای صلح‌‌آمیز ایران یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر هدف جنگ رسانه‌ای دشمن در برابر ایران قرار گرفت. ایران مانند هر کشور دیگری این حق را دارد برای پیشرفت و برنامه‌ریزی برای آینده خود به دانش روز دنیا در زمینه‌های مختلف دست یابد. 
توجه به علم هسته‌ای و استفاده از انرژی‌های نو ارتباط مستقیم با امنیت زندگی، رفاه و پیشرفت هر کشوری و مردم آن دارد و ایران هم در این مسیر با تکیه بر توان داخلی و با اقتدار گام برمی‌دارد. برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز تاثیر مستقیم در توسعه صنایع مختلف دارد. برای مثال، دستیابی به روش‌های نوین در صنعت کشاورزی برای تضمین امنیت غذایی مردم و نیز علوم پزشکی ارتباط معناداری با برخوداری از دانش هسته‌ای دارد تا سلامت مردم بیش از پیش تضمین شود. 
پیش نیاز تنوع‌بخشی به محصولات مختلف و ساخت داروهای خاص برای درمان برخی بیماری‌های سخت و نیز پیشرفت علمی در ابعاد مختلف، داشتن علم هسته‌ای و استمرار تحقیق و توسعه آن برای مصارف صلح‌آمیز است. علم هسته‌ای در همه ابعاد زندگی بشریت ورود کرده است و هرگونه کوتاهی در این زمینه، آینده ایران را برای حرکت در مسیر پیشرفت علمی با مشکل روبه‌رو می‌کند. 
بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، پیشرفت عظیم و چشمگیر علمی ملت ایران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است و دانشمندان جوان ایرانی تلاش کرده‌اند روز به روز به سمت جلو حرکت کنند تا به همه زوایای انرژی و علم هسته‌ای دست یابد. 
پیشرفت ایران یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و رسیدن به همه زوایای علم و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تضمین کننده پیشرفت آینده کشور بوده و علاوه بر این یکی از مولفه‌های مهم قدرت در عصر نوین است.  
با توجه به اهمیت برخورداری از انرژی هسته‌ای، ایران بارها تاکید کرده است به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به همین سبب این روزها که مذاکرات وین جریان دارد، برخی طرف‌ها تلاش دارند، توسعه دانش هسته‌ای ایران را محدود کنند. 
حفظ و حراست از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌‌ای خط قرمز ایران اعلام شده است و مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند، حفظ این دستاوردها مانند رفع تحریم‌های ظالمانه دارای اهمیت است و ایران این دو مساله را هم سطح در مذاکرات وین پیگیری می‌کند. 
مذاکرات وین به‌معنای چشم‌پوشی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیست و تحقیق، توسعه و پیشرفت هسته‌ای ایران با هیچ توافقی محدود نخواهد شد و درهمین چارچوب، علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران چهارشنبه‌شب در وین گفت، تا زمانی که درباره همه‌چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نشده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 بهمن 1400 - 12:27:49