شمخانی: هیچگونه مذاکره فرا برجامی در کار نخواهد بود

چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 14:46:22
شمخانی: هیچگونه مذاکره فرا برجامی در کار نخواهد بود

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: با آمریکای بد عهد و اروپای بی عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی انجام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در توئیتی همزمان با مذاکرات جاری در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا ضد ایران با بیان این‌که اکنون برجام برای ایران در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است، نوشت: آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در برجام مردود شدند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پیش از این در توئیتی راستی‌آزمایی و ارائه تضمین را بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ خواند و افزود: بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدکننده هرگونه توافق است.
دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از 27 دسامبر گذشته در وین آغاز شد و پس از یک وقفه کوتاه برای مشورت هیات‌ها در پایتخت‌های خود دوباره از هشتم فوریه 2022 در وین از سرگرفته شده است.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران هم در توئیتی درباره گفت‌وگویش با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و در این حال حصول توافق نهایی را منوط به "رفتار مسئولانه" طرف غربی دانست. 
تحرکات اخیر و اخباری که از وین می‌رسد، نشان می‌دهد که همه مذاکره‌کنندگان در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا هستند و تنها در صورتی می‌توان آینده‌ای را برای گفت‌وگوهای وین متصور بود که واشنگتن تصمیمات لازم را خصوصاً در حوزه رفع تحریم‌ها بگیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 14:29:59