امیرعبداللهیان: حصول توافق منوط به رفتار مسئولانه غربی‌هاست

چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 7:56:47
امیرعبداللهیان: حصول توافق منوط به رفتار مسئولانه غربی‌هاست

تهران - الکوثر : وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با جوزپ بورل خاطرنشان کرد، ابتکارات طرف ایرانی توافق در وین را در دسترس قرار داده اما حصول توافق نهایی منوط بر "رفتار مسئولانه" طرف غربی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر با بیان اینکه با "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد آخرین وضعیت مذاکرات وین رایزنی کرده است افزود، رعایت خطوط قرمز ایران برای تهران اهمیت اساسی دارد.

"امیرعبداللهیان" همچنین اظهار داشت، روند مذاکرات رو به جلوست اما هنوز برخی موضوعات مهم ، پیش روی طرفین قرار دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز سه شنبه نیز در توییتر با اشاره به گفت‌ وگوی تلفنی خود با "لیز تراس" وزیر خارجه بریتانیا، تاکید کرده بود، توافق خوب در وین در صورت واقع بینی طرف غربی دست یافتنی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 27 بهمن 1400 - 7:56:34