خطیب‌زاده: بن‌بستی در مذاکرات وین نیست

دو شنبه 25 بهمن 1400 - 16:20:10
خطیب‌زاده: بن‌بستی در مذاکرات وین نیست

تهران- الکوثر:  سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: بن بستی در وین نیست، مذاکرات همانند سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت‌ها میان هیات‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۵ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات در وین و تعلل آمریکا بیان کرد: بن بستی در وین نیست. مذاکرات همچون سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت‌ها بین هیأت‌ها در حال انجام است. گفتگو‌ها وقتی به روز‌هایی می‌رسد که باید درباره مسائل جدی صحبت شود سخت می‌شود و قطعا با یکسری کند‌هایی روبرو است و نکاتی که همه طرف‌ها باید درباره آن تصمیم گیری کنند.
دیپلمات ارشد ایرانی افزود: ایران بعد از بازگشت هیأتش پیشنهاد داده شده را مجددا به بحث و بررسی گذاشت. دادن و گرفتن پیشنهاد‌ها امری عادی است و هیچ اتفاق خارق العاده‌ای نیست که پیشنهادی داده و گرفته شود. امروز در وین گفتگو درباره موضوعات باقیمانده است. ایران تصمیمات سیاسی خود را سال‌ها پیش گرفته و در برجام باقیمانده و منتظریم پاسخ ابتکارات ایران را توسط طرف‌های غربی بگیریم. هر چقدر اراده آمریکا و سه کشور اروپایی بالا برود فاصله برای رسیدن به توافق کمتر می‌شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی اعلام کرد که ایران در نشست اوپک گازی در قطر شرکت می‌کند.
وی گفت: ایران اعلام می‌کند که آمریکا باید نسبت به رفتار‌های ضد حقوق بشری و ضد انسانی خود تجدیدنظر کند. دنیا متفاوت شده و آمریکا باید این پیام را بگیرد.
خطیب‌زاده درباره این‌که آیا تا قبل از سال نو شمسی و پایان فوریه شاهد توافق خواهیم بود؟ گفت:‌اگر طرف اروپایی و آمریکا امروز به ابتکارات ایران پاسخ در چارچوب برجام بدهند و اگر حقوق ملت ایران و منطقی که ایران روی میز گذاشته رعایت شود احتیاج به پایان فوریه ندارد و همین فردا می‌توانیم در وین توافق را اعلام کنیم.
دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: زمان رسیدن به توافق رابطه معکوس با اراده آمریکا و طرف غربی دارد. این توافق منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل مانده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


دو شنبه 25 بهمن 1400 - 14:51:43