رئیسی: هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم (تکمیلی)

جمعه 22 بهمن 1400 - 15:1:25
رئیسی: هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم (تکمیلی)

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور گفت: روابط‌مان در سیاست خارجه متوازن است و باید به همه کشورها به ویژه همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم. اما امیدمان به خدا و مردم است و هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آیت‌الله رئیسی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز (22 بهمن 1400) تهران اظهار داشت: بیست و دوم بهمن ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است و به همه ملت ایران و آزادگان جهان تبریک می‌گویم. یاد امام و شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم و به اروح بلند آن‌ها درود می‌فرستم. برای جانبازان و ایثارگران عزیز نیز طلب عافیت دارم.

وی خاطرنشان کرد: 22 بهمن یوم الله است. همه روزها و شب‌ها، مال خداست، اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟ تجلی جلوه قدرت الهی در یک روز در غیر مجاری عادی، آن روز را روز خدا می‌کند. در روز 22 بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم الشان بروز یافت و قدرت الهی همه را خیره کرد. چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی را که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و حکومتی به نام دین و بر مبنای ارزش‌های الهی برپا کند؟ این دست قدرت لایزال الهی بود.

رئیسی گفت: آنچه در این ایام ضرورت دارد، شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هویت‌ساز انقلاب است. عناصر هویت‌ساز انقلاب باید دقیق شناخته شود. در جهاد تبیین که رهبری به همه ما امر فرمودند و به همه رسانه‌ها و صاحبان سخن و تریبون نیز امر فرمودند، باید 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی تبیین شود. یکی از عناصر مهم، هویت دینی است. دین در عرصه زندگی انسان معاصر می‌خواهد همه شئون براساس آن اداره شود. مردمی بودن یکی دیگر از این عناصر است. انقلاب اسلامی مردم پایه است. حامیان انقلاب مردم و ادامه‌دهندگان این مسیر نیز مردم هستند. غیرطبقاتی بودن این انقلاب نیز از عناصر دیگر این انقلاب است. همه مردم به معنای وسیع کلمه و از همه طبقات حضور داشتند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: استقلال‌جویانه بودن انقلاب اسلامی از دیگر عناصر انقلاب اسلامی است. انقلاب در درون خودش عدالتخواه و عدالت‌طلب است. هیچگاه نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، چرا که در درون انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی و ضدظلم و ضدفساد بودن، نهادینه شده است. در درون این انقلاب، ضداستکبار بودن نهادینه شده است. هاضمه انقلاب اسلامی فساد و ظلم نمی‌پذیرد. این انقلاب در درون خودش ضدظلم و ضدفساد است.

وی بیان کرد: رژیم ستم‌شاهی مظهر وابستگی، استبداد، دیکتاتوری، خضوع در برابر رژیم‌های سلطه‌گر، آلودگی به انواع فسادها و ظلم به مردم و کشور بود. انقلاب اسلامی آمد تا این رژیم فاسد را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین و آنچه که مردم بارها فریاد زدند، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برپا کند.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، تمدنی را رقم زد که به نام اسلام و جمهوریت به وجود آمد. این مدنیت، تمدنی نوین بود و همراه با خودش همه سعادت را برای انسان معاصر فریاد می‌زند. این تمدنی که انقلاب اسلامی در برابر تمدن‌های مدعی برپا کرده، دارای شاخصه‌های مهمی است که می‌طلبد در وقت دیگری در خصوص مولفه‌های آن سخن گفت. اما شعارهای انقلاب اسلامی، فطری و مربوط به فطرت همه انسان‌هاست. این شعارها جهانی است و همه می‌پسندند.

وی اضافه کرد: آزادی، اخلاق، عقلانیت، استقلال، عزت ملی، برادری، نفی سلطه و ظلم و عدالت توسط انقلاب اسلامی فریاد زده می‌شود. این‌ها در شعارهای مردم در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌گر بود. هیچ‌کدام از این شعارها کهنه نشده و امروز نیز باید جریان داشته باشد. برخی شعارهای برخی انقلاب‌ها فراموش شد، اما شعارهای انقلاب اسلامی همچنان زنده است. امروز نیز بر استقلال و آزادی تاکید می‌شود. امروز نیز شعار نه شرقی و نه غربی باید پایدار بماند. نه سلطه‌ای می‌پذیریم، نه به کسی ظلم می‌کنیم.

رئیسی گفت: ارزش‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت است و تغییر نمی‌کند. ایرانی در هر کجای عالم به انقلاب اسلامی افتخار می‌کند. امروز نه فقط مردم مسلمان در عالم بلکه مردم غیرمسلمان اما آزادی‌خواه و عدالت‌خواه و محرومین و مستضعفین نیز به این انقلاب عشق می‌ورزند. شاید مسلمان هم نباشند، اما به انقلاب، امام، رهبری و مواضع بصیرت‌آفرین ایشان عشق می‌ورزند. این بدان دلیل است که شعارهای انقلاب عقلانی و فطری است.

وی عنوان کرد: امروز ملت‌های جهان به این انقلاب سخت امیدوار هستند. آنچه امروز همگان می‌خواهند، این است که انقلابی بودن این نظام حفظ شود و در گذشت زمان دچار فراز و فرود نشود. روحیه، نگاه و عمل انقلابی همچنان مورد تاکید مردم در سراسر عالم است. این انقلاب باید برای نجات انسان و رسیدن پرچم به دست حضرت حجت (عج) زنده بماند. خداوند فرمود که ما شما را امت قرار دادیم. در امت عنصر هدف‌دار بودن و قصدداشتن قرار داده شده است. امت همواره در حال حرکت است. امت در حال شدن است. صیرورت امت، صیرورت الهی است. امت در حال شکل‌گیری است. چهارمین عنصر در امت، امام، مقتدا و رهبر است که از همه ظرفیت‌های امت برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کند. ما نقش رهبری را مهم می‌دانستیم و اکنون نیز می‌دانیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امام و رهبری در برابر مکاتب سیاسی، مکتبی ارائه کردند که اولین شاخصه آن اخلاص است. امام فرمود که عالم محضر خداست. تمام دیدگاه‌های سیاسی و... امام مبتنی بر این جمله است. در مکتب سیاسی توجه به جمهوریت و مردم است. این نگاه تشریفاتی نیست. امام و رهبری به مردم علاقه‌مند هستند. مردم را با همه وجود دوست می‌دارند. در این مکتب سیاسی، عدالت است. عدالت نه به عنوان یک شعار که به عنوان یک محور مهم که در تمامی سطوح باید جریان داشته باشد و تمامی روباط باید برمبنای آن شکل بگیرد، وجود دارد. هدف مهم انقلاب اسلامی، عدالت بود. مفتخریم که مردمی‌بودن و عدالت را دو محور دولت قرار داریم. خود را موظف می‌دانیم به مردم توجه کنیم و مردم را اصل قرار بدهیم.

وی اضافه کرد: برخی من را مورد سوال قرار می‌دهند که چرا بنده در استان‌ها می‌روم و در میان مردم حضور پیدا می‌کنم. بی توجهی به مردم، بی‌توجهی به انقلاب اسلامی است. مردم پیوند ناگستتنی با انقلاب اسلامی دارند. درو شدن از مردم دور شدن از انقلاب اسلامی است.عدالت به عنوان محور کار دولت است. باید همواره مورد تاکید قرار بگیرد.

رئیسی چهارمین عنصر در مکتب سیاسی امام و رهبری را ضدظلم و ضداستکباری و فساد بودن عنوان کرد و گفت: استقلال به معنای واقعی کلمه در شاخصه‌های این مکتب است. امروز در استقلال سیاسی راه‌هایی پیمودیم. همه در جهان می‌دانند که مستقل‌ترین کشور در کره زمین جمهوری اسلامی ایران است. کشوری که حرف اول را در منطقه می‌زند و نه سلطه می‌پذیرد و نه به دیگران ظلم می‌کند، ایران است.

رئیس جمهور عنوان کرد: در خصوص استقلال اقتصادی کارهایی انجام شده است که برای هیچ کس قابل انکار نیست. برای توسعه یافتگی در هر کوی و برزنی کار شده، اما راه بسیار داریم تا بتوانیم استقلال اقتصادی را به مانند استقلال سیاسی داشته باشیم. متاسفانه برخی از نگاه‌های غلط و دلهره‌ها و برخی از نسخه‌ها که تناسبی با نسخه‌ انقلاب اسلامی نداشت موجب عقب نگه‌داشتن کشور شد. نگاه کردن به دست بیگانگان موجب به وجود آمدن مشکلات شده است. در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه نجات‌بخش اقتصاد مقاومتی گام‌هایی برداشته خواهد شد.

وی گفت: امام و رهبری همواره بر انسجام ملی تاکید می‌کنند و وزیر این پرچم همه سلایق نباید بگذارند این وحدت خدشه‌دار شود. پیشرفت در گرو وحدت است و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، بدانند که پیشرفت در گرو وحدت است.

وی اضافه کرد: ما مصممیم به عنوان دولت برخاسته از رای و اراده شما مردم، آنچه مورد نظر است در رفع مشکلات، توجه به ظرفیت‌های بسیاری که کشور دارد، توجه به اقتصاد ملی و مقاومتی، توجه به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ریزی کنیم. مقدمتاً گام‌هایی برداشته شده و گام‌های بسیاری در پیش داریم و به کمک مردم اقدام‌هایی خواهد شد. مردم از کرونا رنج می‌بردند، اما امروز با کمک خدای متعال شرایط متفاوت شده است. شرایط کالاهای اساسی نگران‌کننده بود. امروز هیچ نگرانی در مورد کالاهای اساسی وجود ندارد. شرایط کشور زمانی به سمت تولید خواهد رفت که اساس بر ظرفیت‌ها باشد. ظرفیت‌ها شناسایی شده و همه به سمت تولید حرکت داده خواهد شد. اگر سرمایه‌گذاری شود، رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد.

رئیسی بیان داشت: در این میان کسانی هستند که می‌خواهند مردم را نگران کنند.این دولت آمده تا فساد، بی‌عدالتی، رشوه و روابط ناسالم نباشد. ما با همه قدرت در برابر رانت‌خواری‌ها و مفسدان خواهیم ایستاد و ریشه آن‌ها را خواهیم کند. نظام عادلانه در تولید، توزیع، پرداخت، جذب و ارتقای کارکنان و در همه شئون اجرایی خواهیم کرد. من مصمم هستم در این میدان به هیچ عنوان اجازه ندهم کوچکترین بی‌عدالتی مردم عزیز را نگران کند. امید ما بعد از خدا به حضور شما مردم در صحنه است.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: روابط‌مان در سیاست خارجه متوازن است. نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید به همه کشورها به ویژه همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم. اما امیدمان به خدا و مردم است و هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم. ما به آینده بسیار امیدوار هستیم. این امیدواری در شعار نیست و هر روز که می‌گذرد امیدوارتر می‌شویم. به رهبری نیز گفتم. من ظرفیت‌ها، نیروهای مصمم جوان و فرهیختگان را که می‌بینم به آینده امیدوارتر می‌شوم. آینده بسیار روشن و امیدوارکننده است.

وی در پایان بیان داشت: 22 بهمن پیام امید به ملت ایران، همه مستضعفان و محرومان عالم و پیام یاس و ناا میدی به سطله‌گران و ظالمان در عالم است. آنچه در اطراف خود می‌بینید، بیداری اسلامی است. در دهه اول انقلاب دشمنان می‌خواستند انقلاب و نظام پا نگیرد، آن‌ها خواستند نشد، اما شما خواستید و شد. در دهه دوم دشمنان می‌خواستند نظام تثبیت نشود، اما شد. در دوره سوم و توسعه می‌خواستند پیام انقلاب در مرزها محصور بماند، اما پیام انقلاب صادر شد. در دوره چهارم اما آن‌ها می‌خواهند نشود، اما اراده شما مردم تحقق پیدا خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 22 بهمن 1400 - 15:1:4