خطیب‌زاده : تهدیدهای توخالی ، از مسئولیت لندن در نقض برجام نمی کاهد

پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 10:28:40
خطیب‌زاده : تهدیدهای توخالی ، از مسئولیت لندن در نقض برجام نمی کاهد

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب به اظهارات غیر مسئولانه و بی مبنا "لیز تراس" وزیر خارجه بریتانیا درباره به بن بست کشیده شدن احتمالی مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیرخارجه بریتانیا مبنی بر اینکه ایران مسئول به بن بست کشیدن احتمالی مذاکرات در وین بوده و در این صورت همه گزینه ها روزی میز است،  اظهارات داشت: این اظهارات غیر مسئولانه و بی‌مبنا برگ دیگری از بازی توخالی بریتانیا و برخی کشورهای غربی برای مقصر نمایی و پوشاندن سالها بی‌عملی و همراهی با تحریم ‌های غیرقانونی و غیرانسانی ایالات متحده است.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه استفاده از اینگونه گزاره های نخ‌ نما شده‌ و تهدیدهای توخالی، از مسئولیت حقوقی و اخلاقی بریتانیا در نقض برجام نمی کاهد افزود، تهدیدهای توخالی البته هیچگونه خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق با کیفیت، پایدار و قابل اتکا، به نحوی که منافع مردم ایران را تامین کند ایجاد نمی کند. 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت، همانگونه که بارها گفته شده، تنها صبر راهبردی ایران بوده که شرایط را برای انجام مذاکرات در این مرحله مهیا کرده است؛ اما روشن است این پنجره تا ابد باز نمی ماند.

خطیب زاده در پایان تاکید کرد، ضروری است طرف های مقابل به جای بازی تکراری مقصر نمایی و بکارگیری ادبیات های ملال آور که خودشان بهتر از هرکس دیگری می دانند تا چه حد بی پشتوانه است، تمام توان و همت خود را بکار گیرند که این آخرین بخت در پای میز مذاکرات از دست نرود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 10:28:32