خطیب زاده خبر داد:

پیشرفت خوب در مذاکرات وین

دو شنبه 4 بهمن 1400 - 12:52:36
پیشرفت خوب در مذاکرات وین

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه از پیشرفت گفت و گوها و مذاکرات وین خبر داد و گفت: همه طرف‌ها پذیرفته‌اند که نباید دوباره شاهد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای باشیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعید خطیب زاده در نشست خبری در مورد آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات ایران با ۱+۴ در وین اظهار داشت: آنچه که در وین شاهدیم، پیشرفت گفت و گوها هست و در چهار حوزه پیشرفت خوبی داشتیم و پرانتزها کم شده است و ایده‌ها تبدیل به کلمات شدند و مهم هست که همه طرف‌ها در وین پذیرفته اند که نباید دوباره شاهد خروج آمریکا از باشیم.

وی تصریح کرد: ایران به دنبال توافقی پایدار و قابل اتکا است و مسیر اخذ تضمین، مسیر درستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد وضعیت اتباع ایران در آمریکا گفت: ما موضع خودمان را همواره مطرح کردیم و این موضوع در دستور کار ما است. اتباع ما به دلیل واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در زندان هستند.

خطیب‌زاده همچنین در مورد توافق موقت که از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح شد، گفت: ایران به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا است و چیزی را کمتر از آن نمی پذیرد. کیفیت توافق برای ما مهم هست و نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر.

وی تاکید کرد: توافق موقت هیچ وقت در دستور کار ایران نبوده است و ما ضرورت جدی برای رسیدن برای توافق کیفی و محتوایی داریم و امیدوارم واشنگتن این ضرورت را متوجه شده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در مورد تحولات اخیر یمن افزود: آنچه که در یمن اتفاق می‌افتد، ترادژی انسانی است. ایران همواره در کنار مردم یمن است تا صدای آن‌ها به گوش مردم جهان برسد و همواره تلاش کردیم تا به فرایند گفت و گوهای یمنی- یمنی کمک کنیم.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره رزمایش چین، ایران و روسیه اظهار داشت: هدف رزمایش مرکب که با شرکت واحدهای مختلف نیروهای ایران و واحدهای متناظر از چین و روسیه، برگزار شد، صلح و ثبات در منطقه بود و مسیر تعاملات ایران با روسیه و چین در حال گسترش است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 4 بهمن 1400 - 12:51:46

دسته بندی :

پربازدیدها