لغو تظاهرات امروز در سودان

شنبه 25 دی 1400 - 13:3:11
لغو تظاهرات امروز در سودان

تهران- الکوثر: خبرها از سودان از لغو تظاهرات برنامه‌ریزی شده برای امروز - چهارشنبه - و در عین حال تاکید "عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی" این کشور بر تعیین یک نخست وزیر غیر نظامی در سودان حکایت دارد.

­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در حالی که مردم سودان امروز برای یک تظاهرات دیگر در خارطوم (پایتخت)  در اعتراض به اقدامات عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی برنامه‌ریزی شده بود، رسانه‌ها از لغو این تظاهرات از سوی کمیته‌های مقاومت خبر دادند.

تارنمای «اخبار سودان – SudanAkhabar» امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان بر تمایل دولت انتقالی برای تکمیل نهادهای دوره انتقالی و تعیین یک نخست وزیر غیر نظامی تاکید کرد.

البرهان در دیدار با «کوستیلو قرنق» فرستاده دولت سودان جنوبی و مشاور رئیس جمهوری این کشور بر ضرورت بهبود روابط تجاری و اقتصادی میان دو طرف و نیز راه‌های حمایت و توسعه این روابط تاکید کرد؛ اقدامی که منجر به تقویت روابط سودان و سودان جنوبی می‌شود.

وی همچنین اهمیت بازگشایی گذرگاه‌های میان دو کشور به‌ویژه راه‌آهن ارتباطی شهرهای بابنوسة - واو میناء  و بندر سودان و ضرورت فعال کردن ترددها از طریق زمینی و رودخانه به منظور آسان‌سازی واردات و صادرات را مورد تاکید قرار داد.

البرهان در عین حال نقش سودان شمالی در رسیدگی به اختلافات و بحران‌های قبیله ای در سودان جنوبی و توانایی آن کشور برای رفع چالش‌های کنونی را حائز اهمیت خواند.

سودان پس از کودتای نظامیان در روز ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، دستخوش خشونت و درگیری بین نظامیان و معترضان به این کودتا شده است. با وجود اینکه نظامیان وعده داده اند که قدرت را به غیرنظامیان واگذار خواهند کرد، اما مخالفان حاکمیت نظامیان در این کشور، خواهان کناره گیری ارتشیان از قدرت و روی کار آمدن یک دولت قانونی و دمکراتیک در سودان هستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


شنبه 25 دی 1400 - 13:1:24

دسته بندی :