خطیب نماز جمعه تهران: در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد

جمعه 24 دی 1400 - 15:52:57
 خطیب نماز جمعه تهران: در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد

تهران - الکوثر : خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن بیشتر از ایران نیازمند دستیابی به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌هاست، گفت: در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران افزود: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است در میدان دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد و از چیزی نترسید. طراحی‌های دشمن را باید زمین گیر کنند و این تحریم‌های ظالمانه را از سر راه بردارند. دشمن به این توافق بیش از ما نیازمند است. باید با دقت و غیرت این عرصه دنبال شود در عرصه اقتصادی و معیشت مردم ما هم طراحی‌های خوبی انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می‌شود امیدبخش است. ساختار بودجه نیاز به اصلاح دارد، کار دقیق و جدی را می‌خواهد. چیزی که ملت ما را رنج داده خبر بسیار زشت حقوق‌های نجومی است که هر از چند گاهی خبرش منتشر می‌شود. این مسئله باید با دقت بررسی و پیگیری شود.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: مطالعه نشان می‌دهد این مسئله رنج آور در حقیقت مربوط به شرکت‌های دو زیست یا خصولتی است. به شکل قانونی به خود حق می‌دهند برداشت‌های ناثوابی داشته باشند. این نقطه‌ای است که نیاز به طراحی دقیق و اصلاح دارد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم غیرت دینی اشاره کرد و گفت: بالا‌ترین دعوت به تقوای الهی و یکی از ارزشمند‌ترین جلوه‌های تقوا، غیرت دینی است. خدا را شکر به عدد قطره‌های باران و دانه‌های برف و نسیم لطف الهی که وزیده و شهر ما را صفا داده است از خداوند فراوانی این نعمت و استمرار آن را طلب می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم سرزمین ما از باران لطف الهی بهره‌مند باشد و امیدواریم همچنین از باران مغفرت الهی هم بهره‌مند باشیم. به شما برادران و خواهران عزیزم بشارت می‌دهم شما نمازگزاران جمعه در معرض بارش باران لطف و مغفرت الهی هستید.
وی افزود: این مادران و همسران شهدا خاکریز دوم جهاد هستند. این سرمایه غیرت دینی باید با همه وجود حفاظت شود. ما با این غیرت دینی توانستیم محاسبات دشمن را به هم بریزیم و تهدید‌ها را به فرصت دعوت کردیم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رهبر عزیزمان فرمودند" هر کجا هم آسیب دیدیم به دلیل اغفال از سرمایه غیرت دینی بوده است". سرمایه و سرعت بخش ملت ایران در جاده خوشبختی، غیرت دینی است.
وی ادامه داد: با برادران و خواهران در مناطق سیلزده همدردی می‌کنیم. برای این آنان از خدا صبر می‌خواهیم. گزارش میدانی ائمه جمعه حکایت از حضور به هنگام مسئولان دارد. گروه‌های مردمی هم از اقصی نقاط ایران از جمله تهران به این مناطق رفتند. آن‌ها بدانند هر زمان نیاز باشد ما به کمک این سیلزدگان خواهیم شتافت.
حاج علی اکبری گفت: مسئولان به فکر زیر ساخت‌ها هم باشند، چون اگر برخی زیرساخت‌ها درست باشد اتفاقات اینچنینی نمی‌افتد.
وی افزود: رهبر غیور ما هفته گذشته به مناسبت ۱۹ دی از غیرت دینی گفتند. ماه دی در تاریخ انقلاب اسلامی، ماه عجیبی است. دی ماه تجلی گاه غیرت دینی مردم ماست. از شهادت غیور مردان فدائیان اسلام تا ۱۹ دی و خروش غیرتمندانه مردم قم و ۲۶ دی که فرار شاه خائن ملعون را داشتیم تا سالروز عملیات کربلای ۵ که مردم با غیرت فاطمی جلوی دشمن ایستادند.
وی گفت: ۹ دی ۸۸ که خورشید غیرت ایرانیان از پشت ابر فتنه طلوع کرد و ۱۳ دی که سردار عزیزمان به شهادت رسید، همه از غیرت دینی نشات گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: ما در همین هفته در دی سالروز وفات مادر غیرت یعنی حضرت اُم البنین (س) را داریم. بانوی بزرگ اسلام که شخصیت بزرگی، چون ابوالفضل عباس را تربیت کرد. این روز بهانه‌ای است برای پاسداشت مادران شهدا که همچنان غیرتمندانه ایستادند. به خاطر همین است که دشمن با استفاده از همه امکانات در یک جنگ ترکیبی، غیرت دینی ما را هدف قرار داده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ارزش‌های دینی و ناموسی ما حیای بانوان و عفت مردان ما را هدف قرار داده است وترویج بی بند و باری برای از بین بردن غیرت دینی است. این‌ها همان خط خطرناک است که باید مراقب باشیم و آحاد مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و از غیرت دینی حفاظت کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 دی 1400 - 15:51:20

پربازدیدها