پرتاب اولین ماهواره‌ بر سوخت جامد ایران

پنج شنبه 23 دی 1400 - 18:5:35
پرتاب اولین ماهواره‌ بر سوخت جامد ایران

تهران - الکوثر : فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آزمایش پیشران و موتور اول ماهواره‌بر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در قم افزود: در این آزمایش موفق از موتور و سوخت جامد تراست ۶۶ تن استفاده شد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در حوزه فضایی دو عامل ماهواره و ماهواره‌بر بسیار مهم است، ادامه داد: در دوسال گذشته آزمایشهای  ماهواره‌بر های ایرانی با استفاده از سوخت مایع انجام می‌گرفت و از این به بعد ایران با موتورهای ارزان ماهواره‌های زیادی را به فضا پرتاب خواهد کرد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ماهواره برهای جدید ایرانی از بدنه غیرفلز و جنس کامپوزیت است و پیشران آن نیز غیرمحترک است که سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه این فناوری فقط در ۴ کشور جهان وجود دارد، بیان داشت: در تمام حوزه‌های مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مساله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده که با ترور، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: به اعتراف فرمانده سنتکام آمریکا، ایران با توسعه پهبادها برتری هوایی را از آن خود کرده اند و رییس شورای آتلانتیک در غرب آسیا نیز تصریح کرده که در سال ۲۰۲۰ ناوهای آمریکایی مستقر در آب‌های پیرامونی خلیج فارس نتوانستند ایران را از آزمایشات موشکی و حمله به پایگاه عین الاسد منصرف کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 دی 1400 - 18:5:4