عبداللهیان: پیشنهادهای ایران، مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار داد

دو شنبه 20 دی 1400 - 8:32:30
عبداللهیان: پیشنهادهای ایران، مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار داد

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه در مصاحبه با الجزیره تأکید کرد مسیر صحیح مذاکرات وین، به خاطر پیشنهادهایی است که ایران مطرح کرد و اگر طرف غربی، نیت جدی داشته باشد، امکان حصول توافق خوب وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین امیرعبداللهیان درباره مذاکرات هسته‌ای در وین، تأکید کرد دور هفتم مذاکرات، پیچیده بود، ولی در دور هشتم، مذاکرات در مسیر صحیح قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: "مسیر صحیح مذاکرات، به خاطر پیشنهادهایی بود که ایران مطرح کرد... اگر طرف غربی، نیت و اراده جدی داشته باشد، امکان حصول توافق خوب وجود دارد".

وی با بیان این که مقصود از توافق خوب این است که همه طرفها، احساس رضایت کنند، خاطر نشان کرد، این مسئله مستلزم اجرای تعهدات توسط تمامی طرفهای توافق هسته‌ای است. ما وقتی از لغو تحریمها یا بر طرف شدن تحریمها صحبت می‌کنیم، منظور اجرای کامل بندهای برجام است.

وی در پاسخ به این سوال که درباره تحریمهای آمریکا که مدعی است به خاطر مسائل حقوق بشری و نفوذ منطقه‌ای، بر ایران تحمیل کرده، تهران چه خواهد کرد، گفت: "این یکی از بخشهایی است که در میز مذاکره درباره آن اختلاف نظر وجود دارد. آمریکاییها و طرفهای غربی بر این باور هستند که در بهترین حالت می‌توان بخشی از این تحریمها را لغو کرد که ترامپ مجددا اعمال کرده بود‏‏‏‏، تا ایران بتواند از عوائد اقتصادی برجام بهره‌مند شود".

وزیر خارجه ایران تصریح کرد "ما تأکید داریم باید همه تحریمهایی لغو شود که ترامپ پس از خروج از برجام، وضع کرد". 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 20 دی 1400 - 8:25:10