مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در باکو 

جمعه 17 دی 1400 - 15:48:46
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در باکو 

تهران- الکوثر:  به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه بی بی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و ارج نهادن به مقام والای ایثار و شهادت و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی؛ مراسم سوگواری در خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این مراسم که با تلاوتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز آذربایجان و پخش نماهنگی آغاز شد، جمعی از کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان مقیم در باکو و همچنین عاشقان اهل بیت (ع) در پایتخت جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

سیدعباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم به فضایل و سجایای اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: خوشحالم برای اولین بار به عنوان یکی از اعضای خانواده کوچک سادات در کشوری خدمت می کنم که کشور اهل بیت (ع) است.

 

 

 

حاج آقا نوری از معتمدان منطقه ناردران نیز در این مراسم گفت : به برکت خون اباعبدالله الحسین , جمهوری آذربایجان سرزمین شیعیان است ، چه مورد پسند این و آن باشد یا نباشد و این موهبت و هدیه بزرگی است که خداوند بر ما منت نهاده است .
وی افزود : سردار سلیمانی مالک اشتر زمان بود و عزت مسلمانان در فلسطین , عراق ‌, یمن , سوریه و منطقه همه مدیون جانفشانی های این سردار اسلام است .
همچنین سید میر جعفر از روحانیون جمهوری آذربایجان , سردار دلها را , متعلق به همه ی آزادی خواهان جهان دانست و گفت : ولایتمداری ایشان الگوی آزادی خواهان جهان است .
همچنین رونمایی از ترجمه کتاب " حاج قاسمی که من میشناختم " به زبان آذری بخشی از این برنامه بود .
این کتاب با تلاش رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان ترجمه و چاپ شده است .


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 17 دی 1400 - 15:48:39

دسته بندی :