آیین نکوداشت شهید سلیمانی در جمهوری آذربایجان

سه شنبه 14 دی 1400 - 14:0:27
آیین نکوداشت شهید سلیمانی در جمهوری آذربایجان

تهران- الکوثر: مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در محل رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با ایام فاطمیه، دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در باکو برگزارشد.

سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از سردار دل‌ها به عنوان منادی صلح و آرامش در منطقه یاد کرد و اظهارداشت: جهان بیش از همه نیازمند به دفع تروریسم است و شهید سلیمانی با حضور و حتی با شهادت خود آن را به همه‌ی کشور‌های منطقه و جهان بخصوص نسل‌های آینده هدیه کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی هم در حوزه نظامی و هم در حوزه سیاست شخصیت برجسته‌ای بود که با حضورش در کنار دیپلمات‌های کشورمان، دو بال دیپلماسی و میدانی سیاست خارجی تکمیل می‌شد و همواره موجب عزت و سربلندی کشور عزیزمان بود.

پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن تجلیل از شخصیت جهانی شهید سلیمانی، وی را نه فقط مختص ایران بلکه متعلق به جهان اسلام و بلکه انسانیت دانست.

سرهنگ فروتن وابسته نظامی سفارت کشورمان درباکو، شهید سلیمانی را در حوزه‌های نظامی و سیاسی و فرهنگی به عنوان یک الگو در همه‌ی زمینه‌ها معرفی کرد.

همچنین در این مراسم حجه الاسلام میرسلام معاون نماینده، ولی فقیه در باکو هم با اشاره به قدرشناسی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند وی ملتی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت در دوره معاصر بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


سه شنبه 14 دی 1400 - 13:25:43

پربازدیدها