امیرعبداللهیان : نقشه راه مشخص برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان داریم

پنج شنبه 2 دی 1400 - 14:14:38
امیرعبداللهیان : نقشه راه مشخص برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان داریم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : نقشه راه مشخص برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان داریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه ایران  در پایان سفر یک روزه به باکو در نشست خبری مشترک با "جیحون بایرام اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: در مسیر اراده رهبران دو کشور گام های قوی و  ثمربخش در منافع دو ملت و دو کشور برخواهیم داشت.

"امیر عبداللهیان" افزود :  درچارچوب نشست سران کشورهای عضو همکاری های اقتصادی (اکو) در عشق آباد دیدار مهم میان روسای جمهوری آذربایجان و ایران انجام گرفت و این دیدار نقطه عطفی در روابط دو کشور به شمار می رود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت :  تهران و باکو  در حوزه های و زمینه های منطقه ای و بین المللی همکاری و حمایت های لازم از هم داشته اند  و این حمایت ها را ادامه خواهیم داد.

"امیر عبداللهیان"  خاطرنشان کرد :  جمهوری اسلامی ایران از تقویت گفت و گوی های منطقه ای قویا حمایت می کند. 

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان،  نیز سفر همتای ایرانی به باکو و مذاکرات انجام گرفته در این سفر را برای آینده روابط باکو تهران مهم خواند و گفت: در دیدار با همتای ایرانی  راهکارهای توسعه روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان و همکاری دو کشور در  سطوح بین المللی مختلف را بررسی کردیم. 

بایرام اف راه اندازی کریدور خلیج فارس – دریای سیاه از طریق خاک ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان را از جمله طرح های مهم اقتصادی میان دو کشور عنوان کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان،  بازسازی سرزمین های آزاد شده جمهوری آذربایجان را از اولویت های فعالیت دولت این کشور عنوان کرد و با اشاره به اعلام امادگی  ایران بعنوان کشور نزدیک و دوست برای مشارکت در این روند، گفت:  در اینده نزدیک شاهد حضور شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های مختلف در این سرزمین ها خواهیم شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 دی 1400 - 14:14:25