تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت تبیین واقعیت ها در مقابل دروغ پردازیهای دشمنان

یک شنبه 21 آذر 1400 - 20:22:58
تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت تبیین واقعیت ها در مقابل دروغ پردازیهای دشمنان

تهران - الکوثر: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز(یکشنبه) در دیدار جمعی از پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به تک تک پرستاران و فعالان حوزه درمان و سلامت، صبر و بردباری حضرت زینب(س) در مقابل مصیبت‌ها را غیرقابل توصیف خواندند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ایشان  «جهاد روایت و تبیین» را از دیگر ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمردند و افزودند: آن حضرت با روایت حقیقی، تأثیرگذار و ماندگارِ کربلا، فرصت نداد روایت دشمن بر واقعیت غلبه کند.

رهبر معظم انقلاب در تبیین اهمیت این موضوع  با تکرار تأکیدات گذشته خود درباره ضرورت روایت حقیقیِ «واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر»  تصریح کردند؛ اگر این کار نشود که در موارد متعدد نشده است، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند.
نگاهی به رخدادهای ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گواه بر این واقعیت است که دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران و شکست انقلاب اسلامی هر کاری را که توانسته اند انجام داده اند. اشاره رهبر انقلاب  به خوشحالی مستکبران عالم از رنج ملت ایران که در حوادثی نظیر «کمک به صدام برای بمباران شیمیایی و ایجاد درد عمیق و رنج جانکاه برای مردم شهرهای مرزی ایران» و نیز در مسائلی مانند «تحریم دارویی ملت ایران»، یاد آور بخشی از این جنایات است.

جنایت امریکا در ساقط کردن عمدی هواپیمای مسافربری ایران با شلیک موشک از ناو جنگی امریکا در خلیج فارس و  دروغ های مقام های امریکا در این باره و همچنین وارونه سازی واقعیت ها در باره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، نشاندهنده  ضرورت تبیین واقعیت ها است.

ملت ایران طی بیش از چهار دهه از سختی ها و مشکلات و موانع زیادی عبور کرده ودر مقابل فشارهای حداکثری دشمنان در عرصه های سیاسی؛ اقتصادی و امنیتی سربلند بیرون امده است. دولتمردان امریکا در 42 سال گذشته  هر آنچه از تهدید، کودتا، تحریم ، تحریک قومیتها، تجزیه طلبی، آشوب طلبی، محاصره اقتصادی، نفوذ و روشهای دیگربرای ضربه زدن به ملت ایران  از دستشان برامده است، خود داری نکرده اند.

آمریکا همچنین تلاش کرد با ایران هراسی مانع از هر گونه همکاری ایران در عرصه های اقتصادی و  همگرایی برای حفظ امنیت درونی در منطقه با مشارکت کشورهای همسایه‌ شود. در واقع هدف امریکا منزوی کردن ایران در غرب آسیا و فراهم  کردن عرصه برای واشنگتن و متحدان منطقه ای اش بوده است.   این خصومت ورزی در چهل و دوسال گذشته بی وقفه استمرار داشته است. اکنون بسیاری ازحقایق با تبیین واقعیت ها آشکار شده است اما این جریان نیازمند حرکتی فراگیر وبا ابعادی گسترده تر برای تبیین واقعیت ها و حقایق در مقابل دروغ پردازی های دشمن است.

تبیین واقعیت ها درواقع بخشی از جریان  مقاومت و یک کنش هوشمندانه  در مقابل جریان القایی و فضا سازی های رسانه ای غرب است. تبیین واقعیت ها  به بیانی دقیقتر یک راهبرد پیشگیرانه  و یک کنش فعال در مقابله با نقشه های دشمن و مقابله با نظام سلطه است. این جریان  می‌تواند به دلیل تحرک آفرینی و مؤلفه‌های تاثیر گذاری  که درخود دارد برای تمامی ملت‌ها و جریان‌های آزادی خواه یک الگوی کارآمد به شمار بیاید.

سخن رهبرمعظم که خاطر نشان کردند اگر واقعیت ها و حقایق تبیین نشود، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند؛ تاکید برهمین نکته مهم و راهبردی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 21 آذر 1400 - 19:3:32