هشدار هیلاری کلینتون درباره پیامدهای پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا

یک شنبه 21 آذر 1400 - 17:37:26
هشدار هیلاری کلینتون درباره پیامدهای پیروزی ترامپ در انتخابات آتی آمریکا

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن اعلام حضور دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴، پیروزی وی در انتخابات را «نقطه شکست» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مصمم است در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

کلینتون ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ، پیروزی او در انتخابات بعدی را شکست خواند و پیروزی ترامپ را همراه با «عواقب وخیم» عنوان کرد.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا گفت: «اگر من اهل شرط‌بندی بودم، می‌گفتم ترامپ دوباره نامزد خواهد شد. می‌خواهم مردم بدانند که این یک نقطه شکست است. آیا ما تسلیم این همه دروغ، اطلاعات نادرست و این تلاش سازماندهی شده برای تضعیف حاکمیت قانون و نهادهایمان خواهیم شد یا در مقابل آن خواهیم ایستاد؟»

در اول مارس، دونالد ترامپ که در یک کنفرانس محافظه‌کاران جمهوری‌خواه در فلوریدا صحبت می‌کرد، اشاره کرد که دوران سیاسی او هنوز به پایان نرسیده است و همین امر باعث شد بسیاری به این نتیجه برسند که او احتمالا نامزد ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا تاکنون در خصوص برنامه‌های آینده خود سکوت کرده و گفته است که این تصمیم ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای اعلام شود و او می‌خواهد بر کمک به جمهوری خواهان برای کسب قدرت در سال ۲۰۲۲ تمرکز کند.

قابل ذکر است که انتخابات بعدی آمریکا، ۵ نوامبر۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. برنده این انتخابات نیز فعالیت خود را بعد از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ شروع خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 21 آذر 1400 - 17:37:14