خطیب‌زاده: در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای خوبی در راه است

شنبه 20 آذر 1400 - 18:50:58
خطیب‌زاده: در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای خوبی در راه است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای خوبی در راه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره گردهمایی سفیران و رئیسان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه گفت: در جریان تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در حوزه های پولی و بانکی گشایش‌هایی اتفاق افتاده و موضوع در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین از برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: به زودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه  نیز به تهران سفر خواهند کرد.
خطیب‌زاده تصریح کرد: نقشه راه و سند ۲۰ ساله همکاری با روسیه  تقریبا نهایی شده و پس از اخذ مجوز از هیات دولت، مذاکرات مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین شده است، پی گیری خواهد شد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: این وزارتخانه قطعاً در تنظیم و تسهیل همکاریهای ایران با کشورهای همسایه فعال خواهد بود و سایر نهادهای مستقیم مسئول این موضوع هم با وزارت امورخارجه هماهنگ خواهند شد.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران با بیان اینکه اولویت اول سیاست خارجی دولت ایران، حسن همسایگی است، تصریح کرد: برقراری رابطه پایدار اقتصادی و تجاری، نقش بسیار مهمی در گسترش همکاریها دارد.
گردهمایی پنج روزه رئیسان منتخب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با تمرکز بر کشورهای همسایه، روز شنبه با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آذر 1400 - 18:50:28