ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک باقری در وین ؛ دیدار با وزیر امور خارجه اتریش

شنبه 20 آذر 1400 - 10:11:55
ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک باقری در وین ؛ دیدار با وزیر امور خارجه اتریش

تهران - الکوثر : علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران که برای شرکت در مذاکرات باهدف لغو تحریم ها به وین سفر کرده است در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک روز جمعه با «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه اتریش و با بیان این‌که رفتار مسئولانه ایران، برجام را زنده نگهداشته، در توئیتی نوشت: فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره خللی در جدیت مذاکره کنندگان ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: دو طرف همچنین در این ملاقات پیرامون مسائل روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کردند.

بعد از اینکه هیأت ایرانی در دور قبلی مذاکرات اول دسامبر دو سند شامل رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای را به طرف‌های مقابل ارائه داد و طرف‌های اروپایی عضو برجام برای مشورت با کشورهای متبوع و به درخواست آمریکا به پایتخت‌هایشان مراجعت کردند و عملا جلسات کارگروه‌ها متوقف ماند، حال از روز گذشته بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام باز هم به میز مذاکره بازگشته‌اند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز دیشب در اظهاراتی اعلام کرد «آن‌چه امروز احساس کردم با چیزی که روز جمعه احساس کردم متفاوت بود. احساسم این بود که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفت‌وگوهای موثر و نتیجه بخش را پیدا کرده است».

در همین حال طرف‌های مقابل به خصوص اروپایی‌ها در حال گفت‌وگو درباره پیشنهادهای ایران هستند و در مقابل عملگرایی ایران مجبور به پذیرش واقعیات شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آذر 1400 - 10:11:48