در دیدار فیصل مقداد با علی اکبر ولایتی ؛

تاکید بر توسعه روابط راهبردی ایران و سوریه

چهار شنبه 17 آذر 1400 - 9:46:41
تاکید بر توسعه روابط راهبردی ایران و سوریه

تهران - الکوثر : مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، گسترش روابط راهبردی ایران و سوریه در زمینه های مختلف را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز سه‌شنبه در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه گفت: اتحاد کشورهای عضو جبهه مقاومت طی سال‌های اخیر موجب شده است تا راه ایستادگی و مقابله با دشمنان در سوریه  ادامه داشته باشد.

ولایتی افزود: نتایج بسیار مفید و مبارکی که از شکل گیری مقاومت ایجاد شده، جهان اسلام را امیدوار کرده است که با مقاومت می توان ابر قدرت‌های متجاوز را به خاک ذلت نشاند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه برخی کشورهایی که در گذشته جزو حامیان اصلی تحمیل تهاجم ناجوانمردانه به سوریه بودند، اکنون خواهان برقراری روابط هستند، افزود: این مهم نشان می دهد حتی وابستگان اجانب در منطقه و جهان اسلام دریافته اند که دوره وادادگی و دلبستگی به بیگانگان گذشته است.
فیصل مقداد هم با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه و با اشاره به اهمیت روابط دمشق - تهران، گفت: تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه یک پیام است برای نسل های آینده که ابعاد استراتژیک این رابطه قوی را درک کنند و اجازه دخالت به بیگانگان و ماجراجویان را ندهند.
وزیر امور خارجه سوریه همچنین با تاکید بر خروج آمریکا از منطقه افزود: آمریکا در خاورمیانه آینده ای ندارد و باید خاک سوریه را ترک کند.
«فیصل مقداد» وزیر امورخارجه سوریه برای دیدار و گفت وگو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه وارد تهران شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 آذر 1400 - 9:39:26