وزیر اطلاع رسانی لبنان بالاخره استعفا کرد

جمعه 12 آذر 1400 - 16:50:46
وزیر اطلاع رسانی لبنان بالاخره استعفا کرد

تهران- الکوثر: جورج قرداحی استعفا نامه خود را به رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان تقدیم و در خصوص پذیرفته شدن آن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از النشره، جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان در نامه‌هایی به میشل عون، رئیس جمهور و نجیب مقاتی، نخست وزیر این کشور درخواست استعفای خود را تقدیم کرد.

وی اعلام کرد در راستای تامین منافع عمومی این کار انجام می‌دهد و امیدوارم است که این درخواست پذیرفته شود.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: «نیازی نیست داستان من تکرار شود و یادآور شوم که مصاحبه من پیش از تعیین شدنم به عنوان وزیر بوده است. در برخی از رسانه‌های لبنانی و در فضای مجازی لبنان و کشور‌های عربی حاشیه خلیج (فارس) حملاتی بی‌رحمانه و عامدانه علیه من صورت گرفت.»

جرج قرداحی اضافه کرد: «به علت این حملات، درخواست‌ها برای استعفای من و تحریم لبنان از طرف کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) آغاز شد. کسانی که بیشترین ظلم را به من کردند، اولین کسانی بودند که فریاد حاکمیت و استقلال لبنان را سر می‌دادند.»

وی همچنین گفت: «تصمیم گرفته‌ام از سمت خود در دولت لبنان کناره‌گیری کنم. جنگ یمن تا ابد ادامه نخواهد داشت و روزی فرا خواهد رسید که طرف‌های جنگ برای گفت‌وگو دور میز مذاکره خواهند نشست.»

قرداحی پیشتر در گفتگو با روزنامه لبنانی «الجمهوریه» با تأکید بر آمادگی خود برای پیشبرد هرگونه راه‌حلی که منافع ملی را تأمین کند، گفت: «اگر استعفای من منجر به پیشرفت در روابط بیروت و خلیج فارس شود، آماده ترک فوری وزارت هستم.»

انتشار مصاحبه‌ای از جورج قرداحی، با شبکه «الجزیره» که در آن جنگ یمن را «جنگی پوچ» خوانده بود که باید متوقف شود و تأکید بر اینکه گروه انصارالله از خود در برابر بمباران و حمله خارجی دفاع می‌کنند، باعث جنجال آفرینی عربستان علیه لبنان شد.

بعد از این سخنان، اعتراضاتی علیه او در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس آغاز شد و حتی عربستان، امارات و بحرین، سفیر لبنان در خاک خود را احضار و سفرای خود را از بیروت فراخواندند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 12 آذر 1400 - 16:48:45