اذعان تحلیلگر صهیونیست:

اسرائیل توان مقابله نظامی با ایران را ندارد

چهار شنبه 10 آذر 1400 - 17:40:59
اسرائیل توان مقابله نظامی با ایران را ندارد

تهران- الکوثر: یک تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد تل آویو توان حمله نظامی علیه ایران را ندارد و اگر این حمله صورت بگیرد با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از رای الیوم، یوسی ملمن، تحلیلگر راهبردی صهیونیست  معتقد است تل آویو توان حمله نظامی علیه ایران را ندارد و اگر این حمله صورت بگیرد با شکست مواجه خواهد شد و نتایج فاجعه باری همچون محکومیت قاطعانه در عرصه بین المللی و حتی تحریم برای آن به همراه خواهد داشت.

وی به نقل از برخی منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو گفت: اسرائیل توانایی وارد کردن ضربه نظامی به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. این حمله پیامد‌های سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

او پیشنهاد کرد تصمیم گیرندگان در تل آویو راهبردی شجاعانه تر برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در پیش گیرند، زیرا راهبرد‌ها و سیاست‌هایی که تاکنون به کار گرفته شده با شکست روبرو شده است.

این تحلیلگر صهیونیست که به ارتباط وسیع با نهاد امنیتی تل آویو شناخته شده است در ادامه گفت: بهترین راه حل برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، تلاش اسرائیل برای توافق با آمریکا در مورد چتر هسته‌ای و اعلام آشکار آن است.

وی با اشاره به این که اکنون و با از سرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای در وین بین ایران و کشور‌های بزرگ، این راهبرد مورد نیاز است، افزود این امکان وجود دارد که پیشنهاد چتر هسته‌ای گسترش یابد و هم پیمانان آمریکا و اسرائیل یعنی عربستان، امارات و بحرین را نیز در بر گیرد.

این تحلیلگر در توضیح چتر هسته ای گفت: چتر هسته‌ای به آن معناست که هرگونه تهدید هسته‌ای ایران علیه اسرائیل حتی اگر به صورت تلویحی باشد، با تهدید آمریکا علیه ایران با به کارگیری سلاح هسته‌ای روبرو خواهد شد، همانگونه که کره جنوبی با رقیب هسته‌ای خود کره شمالی روبرو می‌شود. وی افزود: چتر هسته‌ای تضمین نهایی برای بازدارندگی در برابر برنامه هسته‌ای ایران و خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 10 آذر 1400 - 17:40:53

پربازدیدها