قالیباف مطرح کرد:

رفع تحریم‌ها با مذاکرات عزتمندانه

چهار شنبه 10 آذر 1400 - 10:30:43
رفع تحریم‌ها با مذاکرات عزتمندانه

تهران- الکوثر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم رییس‌جمهوری و دولت برای رفع تحریم‌های ظالمانه با تلاشی که خواهد کرد و با مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق مردم را گرفته و بار تحریم ظالمانه را از دوش ملت عزیز و مقاوم بردارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» روز چهارشنبه در نشست مشترک قوای مقننه و مجریه در صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: در ابتدای سخن عرض خیر مقدم دارم به رییس جمهوری محترم اسلامی ایران، برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر رییسی،  وزرای و اعضای محترم هیات دولت سیزدهم که دعوت ما را پذیرفتند و امروز مهمان ما در این جلسه بیش از دو ساعت هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست مصادف شده است با دهم آذر ماه روز مجلس، که در حقیقت به برکت خون شهید مدرس رضوان الله تعالی علیه است. این بزرگ مرد و عالم و روحانی متقی که بزرگترین خصصیه او،  ترس از خدا بود چون ترس از خدا داشت.  هرگز چشم غره مستکبرین و قلدرهایی چون رضاخان را برنتابید و برای عزت این ملت، برای احیای دین و سیاست و قدرت و افتخار این کشور در تاریخ افتخار آفرید.

قالیباف ادامه داد: جناب آقای رییس جمهوری،  به عنوان نماینده و خادم نمایندگان عزیز عرض می‌کنم و گواهی می‌دهم که از نزدیک با شما در این مدت دولت و با توجه به سابقه‌ای که از شما می‌دانم، در این مدت بیش از 100 روز تلاش بسیار مجاهدانه  پرکاری داشته اید. حتی روزهای تعطیل و  پنجشنبه و جمعه‌ها جنابعالی و همکاران شما مشغول کار بوده‌اید.  واقعاً ویژگی مردمی بودن و  توجه به سفرهای استانی بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: البته بعضی نقدهای وجود دارد که این سفرها ممکن است تعهدات داشته باشد. اما بارها به این موضوع رسیدیم  که نفس سفر و میان مردم بودن و در دل مردم را شنیدن، نعمت بزرگی است. چرا که میزهای کاری و مسوولیت‌ها نباید ما را از مردم غافل کند و دغدغه مردم باید هر روز در وجود ما باقی بماند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این دغدغه در دل همکاران ما هم هست و برخی از نمایندگان اظهار داشتند در سفر به حوزه انتخابیه، واقعا زیر بار فشار سنگین کاری و فشار روحی و دغدغه ای که مردم دارند، این سفرها انجام می‌شود و جنابعالی در این سفرها استوارانه ایستاده اید.

قالیباف تاکید کرد: انصافاً  کار مربوط به کرونا،  کارستان بود و در دوره ای کمتر از 70 روز،  700 جان‌باخته در روز به 70 نفر برسد  که این مهم با مجاهدت دولت و همراهی مجلس میسر شد.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم جنابعالی در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم با تلاشی که خواهید کرد و هم با مذاکره خوب و عزتمندانه و توافق خوب و عادلانه، حق مردم گرفته می‌شود و این تحریم ظالمانه از ملت عزیز و مقاوم برداشته شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 10 آذر 1400 - 10:30:19

دسته بندی :