امیر دریادار سیاری: عملیات مروارید، صلابت ایران را در عرصه دریاها به نمایش گذاشت

دو شنبه 8 آذر 1400 - 9:49:11
امیر دریادار سیاری: عملیات مروارید، صلابت ایران را در عرصه دریاها به نمایش گذاشت

تهران - الکوثر : معاون هماهنگ کننده ارتش عملیات مروارید را حماسه ای جاودان نامید و تاکید کرد : عملیات مروارید، صلابت، عظمت و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منطقه به نمایش گذاشت و این صلابت امروز چند برابر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر دریادارحبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با  گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی و حماسه آفرینی دریادلان میهن اسلامی در عملیات مرورارید، یکی از شاخصه های این عملیات را انهدام پایانه های نفتی صادراتی " البکر "  و " الامیه "  به عنوان بزرگترین بنادر پشتیبانی عراق عنوان کرد.

"دریادار سیاری " افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در عملیات مروارید و همزمان با گذشت  ۶۷ روز از جنگ تحمیلی، ضمن آنکه نیروی دریایی دشمن را شکست داد، بسیاری از بنادر عراق از جمله "ام‌القصر"، " فاو "  و"  بصره" را به محاصره خود درآورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین گفت :  عملیات مروارید مسیر جنگ را به طور کلی تغییر داد، و شاید برزگترین خدمتی که این عملیات داشت، فارغ از اینکه ارتش بعثی عراق را از داشتن نیروی دریایی محروم کرد، موجب شد تا بتوانیم وضعیت اقتصادی جنگ را کنترل کنیم  به عبارت دیگر، عراق تا پایان جنگ دیگر نتوانست از خلیج فارس نفت صادر کند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران،  در دوران دفاع مقدس حماسه‌های جاودانه‌ای را خلق کرد.

 در یکی از این حماسه‌ها، نیروی دریایی ارتش توانست در عملیاتی با عنوان «مروارید» که  هفتم آذر سال ۱۳۵۹ صورت پذیرفت، به نیروی دریایی ارتش بعث عراق ضربه جبران ناپذیری بزند؛ و این ضربه در حدی بود که نیروی دریایی عراق دیگر نتوانست تا پایان جنگ تحمیلی نقش موثری ایفا کند.

سالگرد عملیات «مروارید» یعنی هفتم آذر هرسال، در تقویم ملی به‌عنوان روز «نیروی دریایی» شناخته می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 8 آذر 1400 - 9:46:11