امیرعبداللهیان : برای مذاکره و رسیدن به توافق با توجه به‌منافع ملت جدی هستیم

شنبه 6 آذر 1400 - 13:42:4
امیرعبداللهیان : برای مذاکره و رسیدن به توافق با توجه به‌منافع ملت جدی هستیم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که برای مذاکره و رسیدن به توافق جدی هستیم، تاکید کرد: نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران تأمین و تحریم‌ها باید لغو شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان در ویدئویی از یکصد روز فعالیت وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم ایران گزارش داد و در این گزارش به موارد مختلفی از جمله موضوع برجام اشاره کرد و در این باره گفت: نظر صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران این است که در میز مذاکره حقوق و منافع ملت ایران باید تامین شود و تحریم‌ها باید لغو شود و ما امیدوار هستیم که در مسیر گفت وگوهای وین بتوانیم گام‌های اساسی و گام‌های موفقیت‌آمیز رو به جلویی رو داشته باشیم.

مذاکرات ایران و گروه 1+4 قرار است 29 نوامبر در وین برگزار شود. دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. 

در دوران دولت سابق جمهوری اسلامی ایران نیز مذاکراتی در وین برگزار شد که به دلیل اصرار آمریکا بر عدم رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران بدون حصول نتیجه‌ای مشخص پایان یافت. از جمله دیگر موانع اصلی در آن مذاکرات این بود که دولت آمریکا از ارائه هر گونه ضمانت در خصوص عدم خروج مجدد از برجام خودداری می‌کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 آذر 1400 - 13:41:45