اسلامی : ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است

سه شنبه 2 آذر 1400 - 16:29:33
اسلامی : ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است

تهران - الکوثر : ئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در نشست خبری مشترک با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد : ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آقای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از گفتگویی دو ساعته و نیمه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع امروز گفتگو با آقای گُروسی درخصوص مسائل موجود و همچنین نحوه ادامه همکاری‌ها به منظور استفاده از فناوری هسته‌ای و استفاده و تاثیر آن در زندگی مردم بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: با توجه به برنامه تولید ۱۰ هزار مگاوات و تکیه بر نیروگاه کوچک ۳۰۰ مگاواتی گفتگو‌هایی را برای پیشبرد اهداف داشتیم.

وی تاکید کرد: ​در گفتگوی امروز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که هیچ گونه انحرافی در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مشاهده نشده و عملکرد ایران طبق ضوابط بوده است.

آقای اسلامی گفت: در دیدار امروز سوالاتی مطرح و تاکید شد بسیاری از این سوالات در متن برجام پاسخ داده و موضوع تمام شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در جمع خبرنگاران گفت: ما پیش از این برای ادامه همکاری‌ها با ایران در زمینه هسته‌ای تفاهم کرده بودیم و گفتگوی امروز هم بر همین اساس ادامه یافت.

رافائل گُروسی افزود: ما به دنبال ادامه گفتگو‌هایی هستیم تا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و بتوانیم همکاری‌های مان را ادامه دهیم تا به تفاهم‌های بیشتر برسیم.

تفاهم کرده ایم موارد بجامانده را خاتمه دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : درخصوص مطالب و سوالاتی که پیرامون مواردی که بعنوان مدارک در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط دشمنان ما منتشر می شود، سوالاتی را مطرح کرده بودند.

آقای محمد اسلامی در دیدار رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: این سوالات پاسخ داده شده است. بخش‌هایی مانده و بخش‌هایی هم کلاً مربوط به مسائل بسته شده گذشته است که در برجام به آنها پرداخته شده و بسته شده است.
وی اضافه کرد: ما امروز تفاهم کردیم این موارد را خاتمه دهیم و با رویه‌ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکرات آن هم هنوز ادامه دارد، آن‌ها تداوم پیدا نکند.
آقای اسلامی گفت : موضوع حائز اهمیت این است که ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود مصمم است با توجه به تاثیرات برنامه هسته‌ای ایران در زندگی مردم ، اینکه بتوانیم همه ابعاد فناوری هسته‌ای را در بخش‌های گوناگون مورد بهره برداری قرار بدهیم، در دستور کار ماست و آژانس در این راستا به ما کمک خواهد کرد.
وی افزود: همچنین ابلاغی وجود دارد که ما حداقل ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ویژه با نیروگاه‌های کوچک که ظرفیت آن حداکثر تا ۳۰۰ مگاوات است باید در ایران ایجاد کنیم و آژانس کشورهای دارای فناوری و صاحب صنعت را تشویق و پشتیبانی خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق اتمی به کشور ما کمک کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 آذر 1400 - 16:29:22