امیرعبداللهیان : ایران و ترکیه نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند

چهار شنبه 26 آبان 1400 - 9:9:8
امیرعبداللهیان : ایران و ترکیه نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران در گزارشی اینستاگرامی درباره رایزنی اش با همتای ترکیه ای در تهران نوشت: ایران و ترکیه به عنوان دو کنشگر بزرگ منطقه‌ای نقشی انکارناپذیر در تحولات منطقه دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران سه شنبه شب در گزارشی اینستاگرامی از دیدار و گفتگو با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نوشت: در گفت وگویی سه ساعته که در فضایی صمیمی برگزار شد، توافق کردیم که به سمت تدوین یک نقشه راه بلندمدت برای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور حرکت کنیم.

وی افزود: امیدواریم این نقشه راه که می‌تواند زمینه را برای ارتقاء روابط در همه حوزه‌ها هموارتر کند، در دیدار رؤسای جمهور دو کشور به امضای نهایی برسد. 

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: در این جلسه در مورد موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های مرزی و زیست محیطی، مدیریت منابع آبی، موضوع مهاجران، تروریسم و همینطور برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو کردیم. 

امیرعبداللهیان روز دوشنبه در تهران میزبان همتای ترکیه ای بود. وزیر خارجه ترکیه همچنین با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 آبان 1400 - 9:8:58