درخواست پاکستان از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان

شنبه 22 آبان 1400 - 11:33:33
درخواست پاکستان از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان

تهران- الکوثر: نخست وزیر پاکستان بر لزوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان از سوی آمریکا برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، بر نیاز فوری به آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان و تسهیل مبادلات بانکی برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور تأکید کرد.

عمران خان به بیش از ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی افغانستان اشاره کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) مسدود کرده است.

در بیانیه‌ای که دولت پاکستان صادر کرد آمده است: «پاکستان پیوسته خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری برای افغانستان بوده است. پاکستان اقلام غذایی ضروری از جمله گندم و برنج، تجهیزات پزشکی اضطراری و اقلام سرپناهی را برای افغانستان فراهم می‌کند.»

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: «افغانستان صلح آمیز، با ثبات، مستقل، مرفه و متصل برای پاکستان و کل منطقه مهم است.» وی در ادامه گفت: «ادامه اقدامات امنیتی و مصمم در مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق همه افغان‌ها و شمولیت در حکومت و سیاست به ثبات افغانستان کمک خواهد کرد.»

عمران خان از دولت موقت افغانستان خواست تا به تعامل سازنده با جامعه بین المللی و اقدامات مثبت برای مواجهه با چالش‌های غالب ادامه دهد.

گفتنی است نخست وزیر پاکستان با فرستادگان ویژه چین، روسیه، آمریکا و پاکستان که برای نشست گروه تروئیکا پلاس درباره افغانستان در اسلام آباد حضور داشتند، ملاقات کرد.

در این دیدار، وی از جامعه جهانی خواست تا با دولت جدید افغانستان تعامل داشته باشد، رویکردی عملگرایانه اتخاذ کند و کمک‌های فوری و حمایت اقتصادی به افغانستان ارائه کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 22 آبان 1400 - 11:32:45

دسته بندی :