حکومت سودان در دستان کودتاگر

جمعه 21 آبان 1400 - 10:12:5
حکومت سودان در دستان کودتاگر

تهران- الکوثر: با وجود ادامه اعتراض‌ها در سودان، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در حضور رئیس دستگاه قضایی این کشور به عنوان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی جدید سوگند یاد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از تلویزیون سودان، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان، تشکیل شورای حاکمیتی انتقالی جدید در این کشور را اعلام کرد.

در همین حال؛ اتحادیه مشاغل سودان اعلام کرد: قیام مسالمت آمیز تا سرنگونی شورای حاکمیتی کودتایی و تأسیس حکومت انتقالی ملی مدنی ادامه دارد. تصمیمات و اقدامات عبدالفتاح البرهان و شورای کودتایی فقط مختص خودشان و غیرقانونی است و با بی توجهی و مقاومت ملت ما مواجه خواهد شد.

همچنین؛ کانال تلگرامی خبرگزاری یونیوز نیز با انتشار ویدئویی اعلام کرد: پس از آنکه عبدالفتاح البرهان از تشکیل شورای حاکمیتی جدید در سودان خبر داد، شماری از ساکنان خارطوم تظاهرات اعتراضی بر پا کردند.

در همین حال؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تازه‌ترین تحولات سودان گفت: تحولات جدید سودان، به شدت نگران کننده است و ما خواهان بازگشت سریع به مرحله انتقالی هستیم.

از سوی دیگر؛ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سودان در گزارش خود به شورای امنیت در واکنش به تازه‌ترین تحولات این کشور اعلام کرد: تعیین یکجانبه شورای حاکمیتی جدید سودان، روند بازگشت نظام قانونی در این کشور را دشوار می‌کند. ما از ارتش می‌خواهیم برای توقف تنش‌ها و اعتمادسازی، از اتخاذ تدابیر یکجانبه بیشتر خودداری کند.

وی افزود: ما آزادی کامل عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان و آزادی همه زندانیان سیاسی در این کشور را خواستاریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 21 آبان 1400 - 10:11:59

دسته بندی :