سیطره ارتش یمن بر یک پایگاه نظامی در مأرب

شنبه 15 آبان 1400 - 15:7:17
سیطره ارتش یمن بر یک پایگاه نظامی در مأرب

تهران - الکوثر : نیروهای ارتش یمن در ادامه پیشروی های گسترده خود در جنوب استان مأرب موفق شدند بر پایگاه نظامی «أم ریش» مسلط شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه موفق شدند بر پایگاه نظامی «أم ریش» در جنوب استان مأرب مسلط شوند؛ این پایگاه نظامی آخرین پایگاه نیروهای وابسته به سعودی در جنوب مأرب بود.

نیروهای یمنی با تحقق این دستاورد مهم اکنون می توانند به سمت منطقه «صافر» که بسیاری از میادین نفتی و گازی یمن در آنجا واقع شده است، پیشروی کنند.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن بیش از هر زمان دیگری به تسلط بر ارتفاعات استراتژیک «ملعا» نزدیک شده‌اند. هم اکنون درگیری‌های شدیدی در این جبهه در جریان است.  

در ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند و اکنون اغلب مناطق این استان تحت کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی  منصور هادی و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 آبان 1400 - 15:6:40

دسته بندی :

پربازدیدها