کمالوندی : ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ایران از ۲۱۰ کیلو عبور کرد

جمعه 14 آبان 1400 - 13:13:33
کمالوندی : ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ایران از ۲۱۰ کیلو عبور کرد

تهران - الکوثر : سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد کشور از ۲۱۰ کیلو عبور کرده و تاکنون نیز ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد تولید شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران در تهران در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری هسته ای گفت: ما هر چه در فناوری‌های پیشرفته مثل هسته ای و نانو دستاورد و توانمندی داریم، بازدارندگی ایجاد می کند. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه کشورهای استکباری الان اذعان کرده اند که دیگر نمی‌توانند صنعت هسته ای را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند،تصریح کرد: آنها می دانند این صنعت نقطه حساس و کلیدی است، لذا تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را از یک مولفه مهم قدرت، این چنین محروم کنند، موضوع هسته ای را سیاسی کرده‌اند و اتهام می زنند که دنبال سلاح هستیم، در حالی که خودشان سلاح دارند و استفاده کرده‌اند. 

کمالوندی با اشاره به اینکه آمریکایی ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال برگرداندن سلطه خودشان بوده اند،تاکید کرد:آمریکا هم اکنون در سراشیبی افول است و هیچوقت بخصوص در منطقه این قدر ضعیف نبوده است و ایران روز بروز قوی تر می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران تحت عنوان نمایشگاه در مسیر پیشرفت عصر روز چهارشنبه در مرکز شهید فخری‌زاده مجتمع ۱۳ آبان سازمان بسیج دانشجویی(لانه جاسوسی) افتتاح شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 آبان 1400 - 13:13:25