لغو تحریم‌ها؛ محور رایزنی باقری و مورا

چهار شنبه 5 آبان 1400 - 16:23:13
لغو تحریم‌ها؛ محور رایزنی باقری و مورا

تهران - الکوثر : نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا اعلام کرد که لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی ضد ایران از محور گفتگوهای معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و هماهنگ‌کننده کمسیون مشترک برجام در بروکسل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در پیامی توییتری به نشست امروز (چهارشنبه) «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت: «گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا برای اجرای کامل و عملی برجام توسط تمامی اعضا از جمله برداشتن تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران امروز صبح در بروکسل آغاز شد».

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در ادامه در خصوص آمادگی ایران برای گفت‌وگو با طرف‌های برجام نوشت: «ایران بر آمادگی خود برای گفت‌وگو با تمامی طرف‌های قابل اعتماد به منظور یافتن یک راه‌حل از طریق (میز) مذاکره تأکید کرد».

اخبار منتشر شده از بروکسل حاکی از آن است که باقری امروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته با مورا در ساختمان اتحادیه اروپا دیدار کرده که البته این دیدار همچنان در جریان است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در این خصوص در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: «در یک روز شلوغ فعالیت دیپلماتیک در بروکسل، صبح زود با تئودورا گنتزیس دبیرکل وزیر خارجه بلژیک در کاخ اگمونت جلسه و صبحانه کاری داشتم. ما درباره انبوهی از موضوعات دوجانبه، افغانستان و دیگر موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو کردیم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آبان 1400 - 16:23:3

پربازدیدها