تظاهرات گسترده فلسطینی ها در نابلس

جمعه 30 مهر 1400 - 18:24:37
 تظاهرات گسترده فلسطینی ها در نابلس

تهران- الکوثر: نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات ظهر امروز فلسطینی ها علیه شهرک سازی این رژیم در شهرک بیت دجن در نابلس واقع در شمال کرانه باختری از گاز اشک آور استفاده کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات ظهر امروز فلسطینی ها علیه شهرک سازی این رژیم در شهرک بیت دجن در نابلس واقع در شمال کرانه باختری از گاز اشک آور استفاده کردند.

 اعتراض به افزایش خشونت و جنایت در شهر اشغالی ام الفحم

کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب با انتشار این تصاویر اعلام کرد: شماری از تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل مرکز پلیس اسرائیل در شهر اشغالی ام الفحم به گسترش خشونت و جنایت اعتراض کردند.

بنابر اعلام منابع موثق، برای اولین بار طی دو دهه اخیر، شهرک نشینان صهیونیست این هفته کار‌های مربوط به ساخت منازل مسکونی جدید را در مرکز الخلیل آغاز کردند. شهر الخلیل در کرانه باختری به مثابه یک بشکه باروت است. در حال حاضر ۱۰۰۰ شهرک نشین یهودی، تحت تدابیر شدید نظامی در مرکز الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری زندگی می‌کنند. شهر الخلیل ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. مسجد حضرت ابراهیم (ع) در این شهر قرار دارد. این شهر هم برای مسلمانان و هم برای یهودیان دارای قداست است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، اسراییل با اعطای جواز ساخت ۳۱ واحد مسکونی در بخش قدیمی الخلیل موافقت کرد. این اتفاق طی دو دهه گذشته بی سابقه بود. حدود یک سال بعد از این رویداد، روز پنجشنبه سازمان اسراییلی مخالف شهرک سازی موسوم به "حالا صلح" و نیز شهرک نشینان الخلیل، آغاز کار‌های ساختمانی را تأیید کردند. عیسی عمرو، فعال فلسطینی مستقر در الخلیل به خبرگزاری فرانسه گفت: ساخت واحد‌های مسکونی جدید در مرکز یک شهر در کرانه باختری که بخشی از آن به روی فلسطینی‌ها بسته است، به معنی تنش‌های جدید است.

آغاز کار‌های ساختمانی شهرک نشینان در الخلیل در حالی روی می‌دهد که کابینه ائتلافی جدید اسراییل گفتگو‌ها با تشکیلات خودگردان برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینی‌ها را آغاز کرده است. در این گفتگو‌ها اشاره به فرآیند صلح نخواهد شد. در حال حاضر بیش از ۶۷۵.۰۰۰ اسراییلی در شهرک‌هایی واقع در کرانه باختری و شرق قدس زندگی می‌کنند. جامعه بین المللی این شهرک‌ها را غیر قانونی می‌داند ولی اسراییل از سال ۱۹۶۷ میلادی این مناطق را اشغال کرده است. بیش از ۳ میلیون فلسطینی ساکن این مناطق هستند.

براساس قوانین بین‌المللی، کرانه باختری و قدس شرقی جزء مناطق اشغالی بوده و تمامی ساخت و ساز شهرک‌ها در آن غیرقانونی است. براساس ارزیابی رژیم صهیونیستی، حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در شهرک‌های کرانه باختری از جمله قدس حضور دارند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 30 مهر 1400 - 15:22:5