همایش وحدت آفرین علمای مذاهب اسلامی در کراچی پاکستان

پنج شنبه 29 مهر 1400 - 13:42:38
همایش وحدت آفرین علمای مذاهب اسلامی در کراچی پاکستان

تهران - الکوثر : همایش وحدت آفرین علمای مذاهب اسلامی، همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» در جنوب پاکستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مراسم با شکوهی به مناسبت ایام خجسته میلاد پیامبر گرامی اسلام ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص)، ولادت باسعادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، به همت خانه فرهنگ ایران در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد.

در این مراسم «حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، «کامران پزشکی» سرپرست خانه فرهنگ، کارکنان نمایندگی‌های ایران، مسئولان مجتمع آموزشی و سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره، شخصیت های فرهنگی، دانشگاهی و رسانه ای و علمای سرشناس شیعه و اهل تسنن پاکستان در محل نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی حضور یافتند.

سخنرانان با تبیین بزرگداشت هفته وحدت، به نقش امام خمینی (ره) در بیداری امت اسلامی و لزوم هوشیاری جهان اسلام مقابل دسیسه های استکبار جهانی علیه امت مسلمان در عصر حاضر پرداختند.

اخلاق و سیره نبی اکرم (ص)، ضرورت اتحاد میان مذاهب اسلامی،  دوری جستن از اختلافات، دفاع از آرمان‌های فلسطین، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و علل ترویج پدیده شیطانی اسلام هراسی در غرب از دیگر موضوعاتی است که شخصیت‌های ایرانی و پاکستانی در جمع شرکت‌کنندگان بیان کردند.

در پایان این مراسم وحدت آفرین، به برندگان مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم که در مرداد ماه امسال  با مدیریت خانه فرهنگ ایران در ایالت سند برگزار شده بود جوایزی اهدا گردید.

منبع : ایرنا


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 مهر 1400 - 13:32:4