تاکید قالیباف بر تقویت روابط پارلمانی ایران و روسیه

دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:16:42
تاکید قالیباف بر تقویت روابط پارلمانی ایران و روسیه

تهران - الکوثر : رییس مجلس شورای اسلامی ایران بر تقویت وتحکیم ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در تماس‌ تلفنی با «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه ضمن تبریک به مناسبت انتخاب دوباره وی به عنوان رییس دومای روسیه بر تقویت وتحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی ایران برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

قالیباف همچنین بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

«ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد و افزود: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین می‌باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:16:31