خطیب زاده : گفتگو‌های تهران برای رفع تحریم‌ها سازنده بود

دو شنبه 26 مهر 1400 - 11:22:13
خطیب زاده : گفتگو‌های تهران برای رفع تحریم‌ها سازنده بود

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین ادامه می‌یابد گفت: گفتگو‌های تهران میان معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خوب و سازنده بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با ضمن تبریک هفته وحدت در تشریح گاه شمار سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت گفت: این هفته آقای انریکه مورا، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران آمد و با معاون سیاسی وزیر خارجه گفتگو داشت و پس از آن گفتگوی آقای امیرعبدالهیان با همتای روسی و چینی را داشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکراتی که قرار است برای رفع تحریم‌ها در بروکسل انجام شود گفت: گفتگوی‌های پنجشنبه در تهران خوب و سازنده بود. نکات به آقای مورا منتقل و مقرر شد در چند روز آینده گفتگو‌ها در بروکسل ادامه پیدا کند. باید در گفتگوی‌هایی که انجام می‌شود شش دور مذاکراتی که در وین به نتیجه نرسید، پیگیری شود.
آقای خطیب زاده درباره صحبت‌های وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات بین دو کشور گفت: گفتگو‌ها خوب و مثبت بود و در بُعد دو جانبه و منطقه‌ای پیگیری شد؛ این گفتگو‌ها و تماس‌ها ادامه دارد. گفتگوی محترمانه و جدی نیاز است و امیدوارم به نتیجه برسد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 مهر 1400 - 11:22:4