واکنش حزب‌الله به حمله تروریستی در مسجد قندوز افغانستان

یک شنبه 18 مهر 1400 - 11:23:9
واکنش حزب‌الله به حمله تروریستی در مسجد قندوز افغانستان

تهران - الکوثر : حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌‌‌ای انفجار تروریستی در مسجدی در «قندوز» افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حزب‌الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، این جنبش اقدام جنایتکارانه انفجار مسجد قندوز را که در تناقض با تمام ادیان آسمانی و قوانین انسانی است، محکوم می‌کند؛ جنایتی که گروه تروریستی داعش مرتکب آن شده است.

حزب‌الله در ادامه از تمام مراجع دینی جهان اسلام خواست موضعی قاطع در قبال این گروهک‌های تروریستی جنایتکار اتخاذ کنند و مقامات مسؤول در افغانستان را به مجازات قاتلان و اتخاذ تدابیر ممکن برای جلوگیری از تکرار این کشتارهای فاجعه‌بار فراخواند.

آیت الله سیدعلی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان عراق نیز اعلام کرد، با تأسف و شگفتی تمام مشاهده می‌کنیم کشور‌های اسلامی و جامعه جهانی ملت بی دفاع افغانستان را به حال خود رها کرده  و با بی تفاوتی خود عملا اجازه داده اند این مردم مؤمن هدف حملات و جنایت گروه‌های افراطی و تندرو قرار گیرند.

سیدعلی سیستانی تصریح کرد، از همه شما عزیران می‌خواهیم برای تقویت همبستگی و وحدت ملی تلاش کرده و به دنبال راهکار‌های موفق برای دفاع از غیرنظامیان در مقابل سرکوب و جنایت‌های گروه‌های تروریستی باشید و تدابیر مناسبی را برای جلوگیری از تکرار فاجعه‌های مشابه در مساجد و اماکن عمومی اتخاذ کنید.

رسانه‌های افغانستانی روز جمعه اعلام کردند، در نتیجه انفجار تروریستی در مسجدی در استان قندوز دهها نفر شهید و زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 مهر 1400 - 11:23:0

دسته بندی :