تخت روانچی: اقدامات یکجانبه نامشروع آمریکا ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل است

شنبه 17 مهر 1400 - 10:9:52
تخت روانچی: اقدامات یکجانبه نامشروع آمریکا ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل است

تهران - الکوثر : نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه تصریح کرد، اقدامات یکجانبه قهرآمیز و نامشروع آمریکا از جمله تحمیل تحریم های غیرقانونی بر کشورهای درحال توسعه، ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مجید تخت روانچی در نشست عمومی کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد، در شرایط کنونی و در حالیکه بحران بی سابقه سلامت و بهداشت، کماکان جوامع بشری را در می نوردد، اتخاذ اقدامات یکجانبه قهرآمیز، اساسا نظام های سلامت کشورها را هدف قرار داده و فلج کرده است که این اقدام علاوه بر اینکه جنایت علیه بشریت محسوب می شود، با اهداف توسعه در تناقض است.

"تخت روانچی" با تاکید بر اینکه رویکردهای غیرعادلانه، نامشروع و غیرقانونی تعداد اندکی از کشورها، چندجانبه گرایی را آنهم در شرایطی که جهان بیشترین نیاز را به آن دارد، تهدید و تضعیف می کند افزود، مهمترین چالش فراروی بشریت در حال حاضر دو ویروس مرگبار، مخرب، ضد رشد و ضد توسعه؛ یعنی کرونا و اقدامات یکجانبه ی قهرآمیز هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه به تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:  ایران علیرغم همه  فشارها و محدودیت ها، ازجمله محدودیت های ناشی از خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام به تلاشی مضاعف برای ساختن آینده ای سرشار از امید و سربلندی ادامه داده است.

بر اساس اعلام "تخت روانچی"، در نتیجه این تلاش های خستگی ناپذیر، براساس گزارش سال 2020 توسعه پایدار، ایران توانسته بین 166 کشور، رتبه  59 را به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای کسب کند و این نشان دهنده ی دستاوردهای عظیم ایران علیرغم همه ی محدودیت ها و فشارهاست.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در پایان به گام های اساسی ایران در حوزه ی انرژی های پایدار و سرمایه گذاری های قابل توجه انجام شده در کشور برای ایجاد و تقویت زیرساخت های مربوطه علیرغم تحریم های ظالمانه اشاره نمود و هدف این تلاش ها را فراهم کردن دسترسی عموم مردم ایران به شکل برابر، مقرون به صرفه، کافی و پایدار به منابع انرژی عنوان داشت.

"تخت روانچی" اظهار داشت: در نتیجه ی تلاش های انجام شده، میانگین دسترسی مردم ایران به برق، 99.8 و گاز طبیعی 95 درصد می باشد که شاهدی بر دستیابی به بالاترین میزان دسترسی به انرژی برای عموم، در جمهوری اسلامی ایران است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 مهر 1400 - 10:9:37