طالبان : مخالف تحصیل دختران نیستیم

سه شنبه 13 مهر 1400 - 12:3:48
طالبان : مخالف تحصیل دختران نیستیم

تهران - الکوثر : سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان گفت شریعت اسلامی مخالف آموزش دختران نیست و این گروه نیز مخالفتی در این باره ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دختران افغان در 16 روز گذشته از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، اما "نورالله منیر"، سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان گفته، این گروه مطابق با اصول اسلامی در تلاش است تا برای همه دختران و زنان افغانستان زمینه و محیط مناسب آموزشی فراهم کند. منیر، با تاکید بر اینکه طالبان هرگز از قوانین غربی‌ها استفاده نخواهد کرد، افزود، برنامه تغییر واحدهای آموزشی در دستور کار قرار ندارد، اما جایگزینی دروسی که مغایر شریعت اسلامی و فرهنگ افغانستان باشند، لازم است. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان همچنین گفت، تلاش برای اجباری کردن نوع خاصی از پوشش برای دانش‌آموزان وجود ندارد، اما پوشش دانش‌آموزان باید با شریعت و فرهنگ افغانستان همخوانی داشته باشد.

طالبان در مردادماه در بیانیه‌ای خطاب به موسسات تحصیلی دولتی و خصوصی، محصلان و اساتید افغانستان اعلام کرد که هیچ نگرانی درباره تغییر منفی در فعالیت‌های تحصیلی زنان و مردان در مناطق سقوط کرده نداشته باشند و همه پرسنل اداری و آموزشی باید وظایف خود را بدون تاخیر و یا غفلت انجام دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 مهر 1400 - 12:3:3

دسته بندی :