خطیب زاده: ایران هیچ تعهدی را بیش از توافق هسته‌ای نمی‌ پذیرد

پنج شنبه 8 مهر 1400 - 16:50:50
خطیب زاده: ایران هیچ تعهدی را بیش از توافق هسته‌ای نمی‌ پذیرد

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد : ایران هیچ تعهدی را بیش از توافق هسته‌ای نمی‌پذیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید خطیب زاده سخنگوی  وزارت امور خارجه ایران  که در چارچوب همایش جهانی "نرماندی برای صلح" به پاریس سفر کرده است، در مصاحبه با روزنامه لوموند گفت:  ایران در حال بررسی چگونگی ادامه مذاکرات است که این مرحله از جواب به نتیجه رسیده است یعنی اینکه مذاکرات به طور حتم انجام می شود.

خطیب زاده  افزود : آمریکا  طرفی است که از توافق خارج شده، تحریم های یکجانبه اعمال کرده، به مردم ایران درد و رنج داده و میلیاردها دلار به اقتصاد ایران ضرر زده و نه تنها ایران بلکه حتی متحدینی که می‌خواستند با ایران تجارت کنند را تنبیه کرده است.

سخنگوی  وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت : آمریکایی ها  به تحریم همچنان به عنوان ابزار و اهرم فشار می نگرند.

خطیب زاده   خاطرنشان کرد :  هیچ کدام از تعهدات اروپا انجام نشده و آن وقت اروپا نگران کاهش تعهدات ایران در برجام است، حداقل چیزی که می توان گفت این است که این شرایط اگر نگوییم ظالمانه اما غیر منصفانه است.

خطیب زاده  تاکید کرد: ایران در سوریه هست، به خاطر اینکه این کشور به بهشت تروریست ها تبدیل شده بود و  اینکه دولت سوریه این را از  ایران  خواسته است، همانطور که روسیه آنجاست. 
خطیب زاده افزود: روابط ایران با عراق یک روابط تاریخی، مردمی و چند جانبه است.

به گفته سخنگوی  وزارت امور خارجه :  باید  اراده و خواست مردم در آینده افغانستان محقق شود و دولت فراگیر که بازتاب ترکیب قومی و جمعیتی باشد تشکیل شود و این کشور دوباره پایگاه هیچ کشور خارجی  نشود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 مهر 1400 - 16:50:39