رئیس سازمان انرژی اتمی : آژانس نباید بازیچه گروه‌های تروریستی باشد

پنج شنبه 8 مهر 1400 - 13:16:32
رئیس سازمان انرژی اتمی : آژانس نباید بازیچه گروه‌های تروریستی باشد

تهران - الکوثر : رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد : آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به عنوان سازمان مستقل و بین‌المللی نباید بازیچه گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد اسلامی ئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک  درخصوص  مواضع اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای  ایران گفت: تروریسم هسته‌ای با ترفندهای فتنه آمیز و کاغذ و عکس ماهواره ای که اصالتی ندارد و با شواهد غیرمستدل اتهاماتی علیه برنامه هسته‌ای ایران وارد می‌کند که این رفتار ها نخ نما شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود : ایران در چارچوب پادمان متعهد به قوانین است و اصل بر تعهد به ان پی تی ( NPT  ) می‌باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  تصریح کرد : برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز است و مرز غنی‌سازی به میزانی است که پروژه‌های صلح‌آمیز قابل اجرا باشد.

به گفته اسلامی :  بازرسی‌های آژانس مداوم انجام می‌شود، و  بر اساس وظایف نظارتی آژانس، بازرسی‌ها از طریق دوربین یا سرزدن حضوری بازرس‌ها انجام می‌گیرد.  

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت :  به دلیل شیطنت‌ها و دشمنی هایی که با ایران می‌شود، نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران سیاسی و گزینشی و تبعیض آمیز بوده، این رفتار کاملا غیرقانونی و مردود است.

اسلامی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتماد سازی تاکنون خویشتن داری کرده و با حسن نیت رفتار کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد : راه غلط در پیش گرفته شده  آمریکا و اروپایی‌ها باید متوقف شود و بیش از این به منافع مردم ایران لطمه نزنند.


پنج شنبه 8 مهر 1400 - 13:9:33